WHO: Širenje COVID-a u Kini ne bi trebalo znatnije utjecati na Europu

10.01.2023.

14:16

Autor: Hina/HRT

Ilustracija

Ilustracija

Foto: REUTERS / Staff

Širenje bolesti COVID-19 u Kini ne bi trebalo znatnije utjecati na Europu jer su varijante koje ondje kruže već prisutne na Starom kontinentu, priopćila je u utorak Svjetska zdravstvena organizacija (WHO).

- Trenutačni porast broja slučajeva u Kini ne bi trebao znatnije utjecati na epidemiološku situaciju s COVID-om u Europi, rekao je direktor WHO-a za Europu Hans Kluge, na internetskoj konferenciji za novinare.


Pozvao je zemlje u tom dijelu svijeta da samo donesu mjere "koje će biti razmjerne i neće biti diskriminatorne" prema putnicima koji dolaze iz Kine.


Više zemalja, pa tako Sjedinjene Države, Japan, Francuska i Njemačka, uvele su obvezu negativnog testa za putnike iz Kine. Stanoviti broj zemalja preporučio je da se ne putuje u Kinu ako nije nužno.


Europska unija prošlog je tjedna pozvala zemlje članice da uvedu obvezu testiranja putnika u Kini prije leta, preporučivši dvadeset sedmorici da negativan test poprate "nasumičnim testiranjem" nakon dolaska na europsko tlo.


Kako navodi WHO, 53 zemlje u regiji koja se proteže do srednje Azije, dobro su pripremljene za borbu s COVID-om zahvaljujući visokoj stopi procijepljenosti.


Ipak, treba zadržati visoku razinu kontrole, upozorava UN-ova organizacija.


- Nakon tri duge godine pandemije, dok je u mnogim zemljama zdravstveni sustav preopterećen, nedostaju osnovni lijekovi, a osoblje je iscrpljeno. Ne možemo si dopustiti dodatno opterećenje našeg zdravstvenog sustava, istaknuo je Kluge.


- To bi se moglo dogoditi u slučaju nove zabrinjavajuće varijante, bilo gdje i bilo kad, pa tako ovdje u Europi i u srednjoj Aziji. Na temelju onoga što smo dosad naučili, moramo biti kadri predviđati, otkrivati i reagirati na vrijeme, rekao je Kluge.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!