Hrvatska se predstavlja na važnim turističkim sajmovima u Essenu i Münchenu

19.02.2025.

Zadnja izmjena 19:49

Autor: Senka Mošnja/N.J./Dnevnik/HRT/Hina

video thumb

Hrvatski se turizam intenzivno predstavlja na stranim tržištima. Danas su počela dva sajma u Njemačkoj - u Essenu, na kojemu je Hrvatska zemlja partner i gdje se promiču naši kampovi, te Münchenu, gdje je najveći sajam u Bavarskoj, regiji iz koje nam dolazi najviše gostiju.

Glavina: Očekujemo jako dobru predsezonu; bitno da taj trend držimo cijelu godinu


Čini se da Hrvatska više nikada neće biti jeftina, ali to nije problem dok nudi uslugu koja odgovara cijenama. Poželjno je čak da i ta usluga bude malo izdašnija u odnosu na cijene koje se traže, kazala je novinarka Senka Mošnja javljajući se u središnji Dnevnik HTV-a.

Tonči Glavina, ministar turizma i sporta, rekao je da je Hrvatska ove godine sveprisutna na njemačkom tržištu, s obzirom na to da je upravo Nijemci donose četvrtinu turističkog prometa.

- Što se tiče cijena, bitno je naglasiti da mi ovdje prezentiramo Hrvatsku i borimo se za svakog gosta, svaki paket aranžman, dodatni turistički rezultat. Tako da o cijenama razgovaramo kad smo kući, na platformama, na turističkom vijeću, na nacionalnom vijeću, razgovaramo sektorski, a ovdje, naravno, Hrvatsku predstavljamo, dodao je.

Sve turističke zemlje igraju vrlo ozbiljnu utakmicu, a Nijemci pokušavaju napraviti sve što mogu da njihovi građani ostanu i borave u Njemačkoj.

- Moj apel je uvijek i ponovo prema cijenama u našem turističkom sektoru da se pokažemo kao snažna konkurentna turistička zemlja kao što to jesmo. Da ponudimo jako dobre prve aranžmane, očekujemo da će turistička predsezona biti jako dobra. Jako je bitno da taj trend koji će sada jako brzo krenuti držimo cijele godine, tek tada možemo biti zadovoljni s turističkim rezultatima, ustvrdio je Glavina.

Najbolje se pune turistički kapaciteti koji nude dodatnu vrijednost


Ministar turizma kaže da je trend jasan, "najbolje rade turistički kapaciteti koji imaju najveću dodanu vrijednost".

- Ako govorimo o smještajnim kapacitetima, hotelima , kampovima ili privatnom smještaju 4  ili 5 zvjezdica, ako govorimo o svim novim popratnim uslugama ili uslugama usluživanja hrane i pića, dakle, ugostiteljskim objektima koji imaju prepoznatljivost kvalitete, koji imaju nekakvu dodanu vrijednost, oni uvijek najbolje rade i to je u principu i naš smjer, naš strateški okvir, kazao je.

"Razlog podizanja cijene je što se podignula kvaliteta"


-  Hrvatska je zemlja koja želi ponuditi jednu premium turističku uslugu i jedan od razloga zašto smo mi  i podigli cijene nazad nekoliko godina je upravo što smo i podigli značajno kvalitetu i standard koji nudimo i na tom tragu trebamo ulagati u dodatni standard,  u podizanje kvalitete, dodanu vrijednost i ako to budemo radili kako treba, itekako ćemo i biti konkurentni, zaključio je.

Hrvatski turizam u Njemačkoj


Oko 140 milijuna putovanja ostvarit će Nijemci ove sezone, otprilike kao i lani. Mnogi, naime, putuju dva ili tri puta godišnje pa ne iznenađuje što su minhenski turistički sajam već prvoga dana posjetile tisuće njih. Prilično velik hrvatski štand nije se zaobilazio.


Izvrsne su rezervacije za predsezonu. Zamijećen je porast broja grupnih putovanja. Kod nekih turoperatora i za 7 posto.

- Imamo mnogo grupa za Hrvatsku, od Istre do Dubrovnika i po otocima. Veliko je zanimanje za gastronomiju i kulturu, osobito UNESCO-ovu baštinu, rekao je Franz Gerstmayr, Geldhauser.

Ipak, zbog ekonomske krize u Njemačkoj primjećuje se oprez pri trošenju.

- Ljudi imaju manje novaca, ali ipak ne štede na godišnjem nego štede stvarno na izlasku, na večerama i to se osjeti čak i u Bavarskoj, kazala je Michaela Kaniber, bavarska ministrica poljoprivrede, prehrane i turizma.

I baš kako bi putnike zadržali u svojoj zemlji, upravo je regija Bavarska Šuma ovogodišnji partner sajma pa Bavarci iskorištavaju priliku za promidžbu gdje god stignu.

Nijemci već iskoristili rane bookinge


Dvije trećine Nijemaca, pokazuju istraživanja, na odmor će izvan svoje zemlje. Agencije koje u ponudi imaju Hrvatsku kreiraju bogatije aranžamane, odnosno za jednak iznos nude nešto više.

- To su nekakvi autohtoni proizvodi koje smo upakirali uz smještaj, pretežno u pred i posezoni. Definitivno se osjeti od 10 do 15 posto veća potražnja za terminima i za kapacitetima, rekao je David Manojlović, I.D. Riva tours.

Iako do glavnog dijela sezone još ima vremena, za rane rezervacije uz koje su se nudili znatni popusti - vladao je velik interes.

- Više od 60% Nijemaca je već iskoristilo rane bookinge koji su bili 40, čak i 50% jeftiniji tako da već imamo dobre pokazatelje koje su u odgovarajućem volumenu za glavnu sezonu, kazala je Nera Miličić, direktorica Predstavništva HTZ-a u Münchenu.

A lani je Hrvatsku posjetilo 5% manje Nijemaca nego godinu prije. Ako se - uz ponovno malo više cijene - ostvari taj lanjski rezultat - svi će biti zadovoljni.

Sajam turizma i kampinga u Essenu


Hrvatska je zemlja-partner na sajmu turizma i kampinga Reise+Camping koji je otvoren u srijedu i traje do 23. veljače okupivši oko 800 izlagača iz svijeta, a na otvaranju je istaknuto da je Hrvatska među vodećim europskim kamping i odredištima za odmore Nijemaca te da je vrijedna dolaska.

Hrvatsku nacionalnu ponudu predstavlja Hrvatska turistička zajednica (HTZ), uz 14 suizlagača, turističkih tvrtki i zajednica, kampova i nacionalnih parkova.

Sajam u Essenu smatra se jednim od važnijih za kamping i karavaning ponude te predstavlja trendove u proizvodnji, potražnji i prodaji mobilnih kuća, kampera i sličnog, među kojima ima onih vrijednih nekoliko stotina tisuća eura.

Očekuje se oko 80 tisuća posjetitelja, slično kao lani. Među njima je poslovna i široka publika.

Na hrvatskom štandu za vrijeme sajma održavaju se degustacije i razne prezentacije.

Hrvatska s partnerstvom ima povećanu vidljivost, koju su pojačali ministar turizma i sporta Tonči Glavina, direktor HTZ-a Kristjan Stančić, direktor predstavništva HTZ-a u Frankfurtu Romeo Draghicchio i drugi.

Oni su sudjelovali i na svečanosti otvaranja i istaknuli da je njemačko tržište i dalje prvo za hrvatski turizam, s kojega dolazi najviše turista.

Hrvatska još s dobrim omjerom cijene i kvalitete


Glavina je naglasio da je Hrvatska prepoznata kao atraktivna i održiva destinacija.

Za hrvatske kampove je rekao da je njihova kvaliteta neupitna i najbolje su popunjeni, pa i iz Njemačke odakle se u hrvatskom turizmu ostvaruje oko 20,5 posto noćenja.

- Među sto najboljih kampova u Europi je hrvatskih 26, s oznakom kvalitete Superplatz njemačkog auto kluba ADAC te je važno da se nastave održivo razvijati u svim dijelovima zemlje. Važnost Hrvatske kao top kamping destinacije ADAC potvrđuje i podacima da je Hrvatska druga po kakvoći kampova u Europi, a prva po kakvoći kupališne ponude, dodao je ministar.

Na pitanje Hine o cijenama odgovorio je da na svim sajmovima u Njemačkoj do sada ove godine, pa i sada u Essenu, svi govore o Hrvatskoj kao zemlji s još uvijek dobrim omjerom cijene i kvalitete te gotovo nitko ne pita o cijenama.

I on i Staničić su najavili i pojačavanje promocije na njemačkom tržištu posebice na digitalnim platformama, društvenim mrežama i s influencerima, pri čemu će mjesto imati i kampovi u koje, prema Staničićevim riječima dolazi oko 30 posto svih njemačkih turista.

- Ponosni smo na investicije u diversifikaciju ponude u kampovima. Svatko to nas posjeti važan nam je i dobrodošao, rekao je Staničić.

Hrvatska vrijedna putovanja


- Hrvatska vrijedi putovanja jer puno nudi, poručio je s otvaranja gradonačelnik Essena Thomas Kufen, a njegovo mišljenje dijeli direktor sajma Messe Essen Gustav Kurt. S njima su se ministar Glavina i direktor Staničić sastali dan uoči otvorenja na hrvatskoj konferenciji za medije.

Predsjednik Međunarodne kamping federacije-FICC Joao Alves Pereira naglasio je da Hrvatska ima sve važno za kamping - suživot s prirodom i mir, komfor i održivost kampova. Označio ju je jednom od glavnih kamping destinacija u Europi.

- Nijemci to znaju, a ako još niste bili u Hrvatskoj otiđite tamo ove godine, bit će vam fantastično. Podržite kamping i prirodu, a time i lokalnu ekonomiju koja je važna za turizam ukupno, poručio je Pereira.

Obonjanu nagrada FICC-a, prva takva u Hrvatsku


Nakon otvaranja sajma na hrvatskom štandu predsjednik FICC-a uručio je izvršnom direktoru otočnog Obonjan Camping Resorta Slobodanu Bursaću nagradu za vizionarstvo i poslovni koncept na području ekološke održivosti.

To je prvi puta da netko iz Hrvatske dobiva tu nagradu, koju FICC dodjeljuje u okviru programa edukacije kroz kamping simpozij "Back to nature/Povratak prirodi", a s uređenim pejzažima, arhitekturom i interijerima, otok Obonjan, koji je cijeli resort, nadmašio je međunarodne konkurente i osvojio priznanje.

Obonjan je od 1971. funkcionirao pod nazivom Otok mladosti, gdje su se okupljale školske grupe, izviđači i druge skupine mladih. Zadnjih desetak godina njime upravljaju privatni vlasnici uz koncesiju. Time dolazi do preokreta u poslovanju na otoku i razvoja modernoga kamping resorta.

Osim individualcima, obiteljima i manjim grupama prepoznat je u korporativnom svijetu te su mnoge globalne kompanije tu održavale svoje zatvorene evente.

Pereirea je uz nagradu istaknuo da je sadašnjost Obonjana jedinstvena s vizijom "jedan otok-jedan resort" i da je u kratkom roku postao jedna od najpoželjnijih kamping destinacija u Europi, ali i šire, jer na globalnoj razini ne postoji koncept cijelog otoka koji funkcionira u sklopu kamping ponude.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!