Kakva je budućnost hrvatske brodogradnje?

17.02.2024.

19:53

Autor: B.B.B./Dnevnik/HRT

Kakva je budućnost Trećeg maja
Kakva je budućnost Trećeg maja
Foto: Goran Kovacic / PIXSELL

Ima ozbiljnih potencijalnih ulagača koji na ovom lokalitetu mogu s nama krenuti u razvijanje onoga što smo sebi zacrtali u proizvodnom programu, rekao je za središnji Dnevnik HRT-a direktor brodogradilišta 3. maj Edi Kučan, komentirajući porinuće dosad najdužeg broda iz tog brodogradilišta.

Na pitanje hoće li se brod uspjeti isporučiti do sredine lipnja, kada je i predviđeno, direktor 3. maja Edi Kučan ustvrdio je kako je vremena malo, ali da će se potruditi.

- Kako sam rekao već nekoliko puta. Vremena je vrlo malo, ali bacit ćemo se svi skupa na glavu da taj dio odradimo. Mogu kazati da nam u ovom trenutku nedostaje nešto od nužne opreme, a već je prema obavezama - trebalo biti u brodogradilištu, rekao je.

Ustvrdio je kako je razlog za to nestabilnost uzrokovana ratom u Ukrajini i Izraelu te zbog toga oprema stoji u Kini.

Stanje tvrtke je ocijenio urednim te dodao da se redovno provode sastanci s vodstvom brodogradilišta.

- Stanje tvrtke je uredno. Rekao bih da smo krizno upravljanje imali već od početka 2019. godine, kad smo krenuli u brodogradilište nakon onih osam mjeseci apsolutne blokade rada, kazao je.

Kako kaže, plane je izrađen i podijeljen u pet kritičnih segmenata od kojih svaki ima podgrupe.

- Nadzorni odbor je uvjetovao da imamo i povjerenika s kojim svaki utorak organiziramo redovne sastanke, a ja s najužim menadžmentom imam sastanke srijedom. Pokušavamo najbolje moguće upravljati procesom, dodao je.

Potencijalni ulagači


Na pitanje postoje li potencijalni ulagači, nije htio licitirati s imenima, ali je otkrio kako postoji određen interes.

- Mogu kazati da ima potencijalnih ponuditelja. To vodi Ministarstvo gospodarstva, ali o imenima ne bih posebno razgovarao. Ima ozbiljnih potencijalnih ulagača koji na ovom lokalitetu mogu s nama krenuti u razvijanje onoga što smo sebi zacrtali u proizvodnom programu, rekao je.

Kako kaže, to su brodovi visoke vrijednosti, a radi se o specijalnim brodovima koji se ne proizvode u Kini. To su off-shore brodovi, jaružala i asfalt tankeri.

- U tom segmentu vidimo nišu našeg uspjeha. Vidimo perspektivu u budućnosti jahtnog programa, dodao je.

Za budućnost potrebna "pametna organizacija"


Upitan o tome ima li brodogradnja u Hrvatskoj perspektivu, odgovorio je da je vidi u tri grada gdje su nekoć bili veliki giganti.

- Ja sam ljubitelj hrvatske brodogradnje. U Rijeci vidim perspektivu, ali volio bih je vidjeti i u Puli i Splitu, rekao je.

Ustvrdio je kako "postoji još resursa u zemlji gdje bi se uz pametnu organizaciju ta perspektiva mogla ostvariti".

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!