Na internetskoj stranici "Kretanje cijena" od danas mogu se pratiti cijene 350 proizvoda u deset najvećih trgovačkih lanaca. Dok su cijene proizvoda tri trgovačka lanca dobrovoljno poslali Ministarstvu, preostalih sedam to je odbijalo. Zato su Ministarstvo gospodarstva angažiralo tajne kupce, koji su i u tim trgovačkim lancima popisali cijene. Na taj projekt utrošit će se sveukupno 200 tisuća kuna, a u resornom Ministarstvu ističu kako je stranica dosad ima gotovo 509 tisuća pregleda.
Mrežna stranica "Kretanje cijena" zaživjela je u punom opsegu. Uspoređivati se mogu cijene 350 proizvoda u deset trgovačkih lanaca. Vidljiv je postotak poskupljenja, ali i pojeftinjenja.
- Ono što je mene posebno razveselilo je da je i u Konzumu i KTC-u i u Tommyju da je cijena nešto niža nego što je bila zadnji dan prošle godine. Drugi trgovački, lanci mi smo pozvali još jednom da se pridruže dobrovoljno da pokažu respekt prema građanima, međutim oni to nisu napravili, rekao je Davor Filipović, ministar gospodarstva i održivog razvoja.
No da bi potrošači od prikupljenih podataka imali korist, trebali bi prije kupnje cijene proučiti, a onda i kupovati samo ondje gdje je povoljnije. Potrošači sve češće kupuju proizvode na akciji.
- Većinom preko letaka, kad odem u trgovinu i to, drugi način ne jer imam mobitel na paletnu, onda vam je sve jasno, rekao je prolaznik.
- Puno puta nešto piše, a kad dođete tamo toga više nema, Mislim da su potrošili novac za nešto što bi trebao netko drugi napraviti, a ne Vlada, kazao je drugi.
A pojeftinjenja još nisu zapazili.
- Pa ja koliko znam nije, ne znam, sve je poskupjelo, rekla je prolaznica.
- Jedan od najvećih luksuza sada je cvijeće, mali buket, jedva ga vidiš, košta kao 12 do 14 kava, dodao je prolaznik.
Poskupjelo povrće
Iz prikupljenih podataka vidi se da su u nekim trgovačkim lancima pojeftinili deterdženti, a poskupjelo je povrće.
- Trenutno vegetarijanci imaju problem, zato što su poskupili proizvodi kao što je povrće, i neke stvari koje su bile puno jeftinije, prije čak i 100 posto jeftinije u odnosu na prošlu godinu, kazao je Marko Paripović, Potrošački centar.
Potrošačke udruge prate ne samo cijene u trgovinama, nego i cijene usluga.
- Od početka godine u siječnju povećanja, imali smo u veljači povećanja određena, ali kako pratimo u ožujku nemamo smanjenja cijena, ali isto tako nema ni povećanja, iako su nam za ožujak najavljivana velika povećanja cijena, i to nas je brinulo, rekla je Tanja Popović Filipović, iz Centra za edukaciju i informiranje potrošača.
Stručnjaci smatraju da je inflacija dosegnula vrhunac te bi se cijene trebale stabilizirati. Povratak na staro malo tko očekuje.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!