S nadolazećom turističkom sezonom, budući gosti i ugostitelji okupirani su pitanjima cijena, radne snage, ponude i smještaja.
31.05.2022.
17:07
Autor: Studio 4/HRT
S nadolazećom turističkom sezonom, budući gosti i ugostitelji okupirani su pitanjima cijena, radne snage, ponude i smještaja.
Direktorica TZ Zadarske županije Mihaela Kadija kaže kako u Zadarskoj županiji trenutno boravi oko 30.000 gostiju s ključnih tržišta – najviše je Nijemaca, Austrijanaca, Slovenaca i Poljaka.
- Primjećujemo i veliki broj gostiju s 'avio' tržišta – Francuzi, Nizozemci, i Ujedinjeno Kraljevstvo. U odnosu na prošlu godinu, ove godine je 135% više gostiju, kaže Kadija.
"Vrlo usko smo se približili i 2019. godini"
Denis Ivošević, direktor TZ Istarske županije, ističe kako je u Istri od početka godine do danas realizirano 3 milijuna noćenja.
- Kada usporedimo s 2019. godinom, to je 4% više, i tri puta više ako uspoređujemo s prošlom godinom, rekao je.
Najave za glavnu sezonu su, kaže, odlične.
- Booking ide jako dobro. Bolje je u odnosu na rekordnu 2019., i to nam daje za pravo razmišljati da ćemo imati vrlo dobru turističku godinu, kaže Ivošević.
Uspješnu turističku sezonu očekuje i Zadar.
- U komunikaciji smo s našim hotelijerima, kampovima i privatnim iznajmljivačima, i očekujemo blagi porast u odnosu na 2019. godinu. Primijetilo se usporenje rezervacije tijekom eskalacije krize u Ukrajini, no, to se stabiliziralo. I dalje ostaje trend last-minute rezervacija, koji je počeo već prije pandemije, a intenzivirao se tijekom pandemije. No, prognoze su jako dobre, rekla je Kadija.
Što se tiče tipa smještaja, u Istri su tijekom pandemije najtraženije bile osamljene vile, kuće za iznajmljivanje, kampovi, te mali obiteljski hoteli. Sada se polako stanje vraća na ono prije pandemije.
- To je dobro, jer ćemo imati puni kapacitet na raspolaganju, smatra Ivošević.
Visokokvalitetan smještaj uvijek je tražen
U Zadarskoj županiji visokokvalitetan smještaj uvijek je tražen.
- Sve više se traže kuće i vile za odmor, te dodatni sadržaj koji takav smještaj nudi – bazen, sadržaj za djecu i sportski sadržaj. No, i hotelski smještaj se vraća, pa i tu bilježimo uspjeh, komentira Kadija.
Promatrajući cijene i ponudu, djeluje kao da se posljednjih godina sve više usmjeravamo stranim gostima 'dubljeg' džepa. S obzirom na standard i plaće domaćih gostiju, čini se kako više nema mnogo toga što si oni mogu priuštiti.
- Cijene su izraz ponude i potražnje, i formiraju se sukladno tržišnim uvjetima, napominje Ivošević, i dodaje da je Istra prilično velika turistička destinacija, i svatko može pronaći nešto za sebe.
Kadija također ističe kako cijene rastu sukladno rastu kvalitete, no vjeruje kako će biti i veliki broj hrvatskih gostiju koji su, napominje, vrlo važan dio potrošača.
- Velika lepeza naših smještajnih objekata i kategorija omogućit će da svatko pronađe ono što mu odgovara – kako cjenovno, tako i kvalitetom, rekla je.
Planovi za smjer turizma u Istri, kaže Ivošević, mijenjaju se sukladno stanju na tržištu. Dugoročno, smatra, fokus će biti na očuvanje teritorija kroz striktnije pridržavanje prostornih planova – i po pitanju volumena i kvantitete, ali prije svega estetike i kvalitete.
- Dat ćemo veliku pažnju tzv. e-mobilnosti, jer je Istra tipična auto-destinacija. Do 2025. će gotovo pola auto industrije činiti hibridna i električna vozila – moramo biti spremni osigurati takvu infrastrukturu. Osim toga, obnovljivi izvori energije i održivi razvoj turizma su ono po čemu će najznačajnije turističke destinacije svijeta biti praćene po konkurentnom nivou, rekao je.
Zadarska županija inzistirat će, uz kvalitetniji smještaj, na dodatnoj ponudi.
- Gradi se sve veća dodatna ponuda. Imamo prekrasne prirodne resurse, no bitno je da oni 'pričaju priču', da postoji doživljaj. Na tome i naši nacionalni i parkovi prirode intenzivno rade. I ponuda agencija se povećava, tako da gosti imaju dodatne motive za dolazak, ističe Kadija.
Radna snaga - jedan od ključnih problema hrvatskog turizma
Za sve sadašnje i buduće planove, naravno, potrebna je i radna snaga, što je posljednjih godina jedan od ključnih problema hrvatskog turizma.
- Očigledno će nas taj problem pratiti narednih godina – to je strukturni problem o kojem treba razmišljati na dugoročni način, a s brzim mjerama treba razmišljati kako ga iz godine u godinu premostiti. Mislim da je situacija kod hotelijera dobro pripremljena, dok se privatni ugostitelji i poduzetnici snalaze svaki na svoj način. Činjenica je da će inozemna radna snaga i ove godine upotpuniti veliki manjak domaće, smatra Ivošević.
To je europski problem, ističe Kadija, koji se odražava i na Hrvatsku. Dodala je kako ih zabrinjava i nizak interes upisa u srednje škole za ta zanimanja – na tome se svakako treba raditi. Upravo usluga je bitna.
Privlačenje turista rezultat je kombinacije raznih segmenata, koji moraju dobro funkcionirati u cjelini.
- Svaki turistički produkt mora imati svoju priču i cijenu, te pružiti iskustva i doživljaje, kaže Ivošević.
Hrvatski gosti, smatra Kadija, doista mogu biti zadovoljni omjerom kvalitete i usluge.
- Što se tiče prometne regulacije i povezanosti, Istra je dobro pripremljena i ne bi trebalo biti problema, no prostora za poboljšanje uvijek ima, smatra Ivošević.
I Zadar je, smatra Kadija, odlično prometno povezan – kako sa zračnom lukom, tako i s trajektnom lukom u Gaženici.
- Uvijek ima mjesta za popravak, ali u trenucima izuzetnog pritiska na destinaciju određena gužva je moguća. Radimo na svakom poboljšanju, zaključuje.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora