Hrvatska je hit destinacija na turističkom sajmu u New Yorku

28.01.2024.

Zadnja izmjena 20:06

Autor: Branka Slavica/V.K./Dnevnik/HRT

U New Yorku se ovog vikenda održava najveći turistički sajam u Sjevernoj Americi, na kojemu se predstavlja 500 izlagača iz 170 zemalja. A među njima jedna od hit destinacija ove je godine - Hrvatska. Hrvatska turistička zajednica dobila je i nagradu kao jedan od najboljih izlagača na sajmu.


Turistički sajam u New Yorku privukao je više od 30.000 posjetitelja, 2000 putničkih agenata, 600 novinara. Organizatori su paviljon Hrvatske turističke zajednice i partnera nagradili kao jedan od najatraktivnijih.


Hrvatskoj turističkoj zajednici (HTZ) uručeno je posebno priznanje za najbolji i najkreativniji pristup u predstavljanju turističkim agentima na sajmu New York Travel & Adventure Show, gdje je Hrvatska među omiljenim europskim destinacijama, priopćio je HTZ.

Hrvatski izložbeni prostor jedan je od najprometnijih na sajmu, rekli su iz HTZ-a, a u njemu svoju ponudu predstavljaju brojne agencije, hotelske tvrtke i 11 hrvatskih odredišta, većinom iz Dalmacije, Like i Gorskog kotara.

- Za nas je američko tržište najvažnije daleko tržište s kojeg ostvarujemo najveći turistički promet te smo vrlo ponosni na sve dosad postignute rezultate. Lani smo prvi put premašili 700.000 dolazaka Amerikanaca, koji su pritom ostvarili preko 2 milijuna noćenja, a u ovoj godini očekujemo nastavak pozitivnog trenda i rasta prometa, poručio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

Hrvatski paviljon na turističkom sajmu u New Yorku

Hrvatski paviljon na turističkom sajmu u New Yorku

Foto: Izvor: / Hrvatska turistička zajednica

Publici se predstavilo 500 izlagača iz 170 zemalja, a sudeći prema posjećenosti hrvatskog paviljona u kojem se u organizaciji HTZ-a predstavljaju turističke zajednice, hotelske kuće, putničke agencije, Hrvatska će i ove godine biti jedna od hit-destinacija za američke putnike. 

- Hrvatska ima izvrstan paviljon s brojnim partnerima koji nude turističke usluge za više od 30.000 američkih konzumenata i 2000 putničkih agenata. Naši prezenteri i sudionici odlučili su da je Hrvatska najbolje animirala turističke agente i savjetnike za putovanja. Osvojili su izvrsnu nagradu kao jedni od najboljih izlagača na najvećem američkom turističkom sajmu, rekao je John Golicz, direktor, Travel&Adventure Show, New York.

- Ove godine očekujemo brojke jače od prošle godine. Prošla 2023. je bila rekordna. Znam da brojimo noćenja, ali imamo sada i brojke o potrošnji. Amerikanci troše duplo od prosječne potrošnje turista u Hrvatskoj. Najnovije brojke za 2023. su 290 eura po gostu, po danu. Prosjek Hrvatske je svih gostiju 141 euro. Bilo je 700.000 Amerikanaca, i ostvarili su preko dva milijuna noćenja 2023. godine. Udjel je 2% svih noćenja, ali ustvari puno veći je naravno efekt na prihode Hrvatske, naglasila je Leila Krešić-Jurić, direktorica predstavništva HTZ-a u SAD-u.

Dubrovnik, i dalje nezaobilazna destinacija američkih gostiju u Hrvatskoj, i ove će sezone biti povezan izravnim letovima United Airlinesa s Newarkom.

- Ostanak Amerikanaca je dva i pol dana i cilj nam je to povećati i samim tim proširiti njihov interes da vide unutar naše destinacije što više, od Cavtata, Mljeta, vinskih regija, izjavio je Julio SrgotaHTZ Dubrovačko-neretvanske županije.

Unatoč globalnim krizama, 2024. bit će godina putovanja. 40% Amerikanaca planira putovati više nego prošle godine.

- Hrvatska je iz naših profesionalnih razgovora, iz naših osobnih razgovora, iz praćenja apsolutni hit u Americi i to pogotovo na ovom segmentu elitnog turizma, tako da ga nazovemo, koji nosi više novaca i u što želimo da se Hrvatska profilira, istaknuo je Pjer Šimunovič, hrvatski veleposlanik u SAD-u.

Na sajmu se predstavilo 25 izlagača iz Hrvatske. Katkad nas najbolje opisuju oni koje je posao doveo u našu zemlju.

- Iznimno sigurna i prekrasna zemlja, to je ono što se Amerikancima sviđa, postali ste jako popularni. Na popisu najpoželjnijih odredišta Amerikanaca Hrvatska je sada uz bok Italiji, navela je Jane Ruth, vlasnica turističke agencije „Niche Touring".

- Raznolika je, jedinstvena, u središtu Europe, s toliko toga što tek treba otkriti. Pravi dragulj, naglasila je Maud Truchy, vlasnica „Maslina Resorta" na Hvaru.

Kišna nedjelja bila je u New Yorku savršen dan za planiranje godišnjeg odmora koji za Amerikance nije nužno u srcu ljeta.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Od istog autora