Njemački uvoznik plina nagomilao 40 milijardi eura gubitka

03.11.2022.

11:04

Autor: P.F./Hina

Euri
Euri
Foto: Ilustracija / Shutterstock

Njemački uvoznik plina Uniper izvijestio je uoči ulaska države u vlasništvo o rekordnih 40 milijardi eura neto gubitka u prvih devet ovogodišnjih mjeseci, koji se svrstao među najveće u njemačkoj korporativnoj povijesti.

Uniper je smanjene isporuke ruskog plina nadoknađivao kupnjom tog energenta na fizičkom tržištu i bilježio je značajne gubitke budući da više troškove nije prebacivao na klijente, istaknula je u priopćenju financijska direktorica Tiina Toumela.

Već je naš polugodišnji rezultat pokazao da je to ostavilo ogromne ožiljke na našim financijskim rezultatima, dodala je.

Kompanija je prvu polovinu godine zaključila s neto gubitkom većim od 12 milijardi eura.

Iznos u razdoblju od siječnja do rujna uključuje 10 milijardi eura gubitka koji je prouzročila zamjena ruskog plina onim nabavljenim na fizičkom tržištu i 31 milijardu očekivanih gubitaka.

Intenzivno radimo i na restrukturiranju našeg plinskog portfelja kako bismo minimizirali rizike i do 2024. okončali gubitke koji proizlaze iz obustave isporuka ruskog plina, rekla je Tuomela.

Skupina je potvrdila da njezini glavni prioriteti uključuju planirani izlazak s ruskog tržišta, na kojem posjeduje 83,7% udjela u ruskom Uniprou.

Berlin je u rujnu odlučio nacionalizirati Uniper i preuzeti 99% vlasničkog udjela u najvećem njemačkom uvozniku plina, kako bi mu omogućio nastavak nabave, osigurao opskrbu industrije plinom i izbjegao domino efekt u energetskom sektoru.

Uniper je tako dobio 18 milijardi eura kredita od državnog zajmodavca KfW-a, od čega je 14 milijardi povučeno do kraja listopada, priopćili su.

Financijska direktorica naglasila je da vlada trenutno dovršava dogovoreni paket stabilizacijskih mjera koji će rezultirati nacionalizacijom Unipera.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!