"Tourism 365": Održivi turizam i cijena kao glavni motiv odabira destinacije

30.09.2025.

Zadnja izmjena 19:35

Autor: D. M./D. S./Dnevnik/HRT

O budućnosti turizma, jednog od glavnih pokretača našega gospodarstva, raspravlja se na jednom od najutjecajnijih turističkih događaja - međunarodnoj konferenciji Tourism 365 u Opatiji.

U fokusu konferencije su teme koje oblikuju turizam: održivost, digitalizacija i cjelogodišnji razvoj destinacija. Govoreći o domaćem turizmu, ministar turizma i sporta Tonči Glavina naglasio je da je iza Hrvatske rekordna godina, ali s bitnom razlikom u odnosu na ranije razdoblje.

– Iako imamo rekordne turističke rezultate što se tiče turističkog prometa, ove godine je po prvi puta u našoj povijesti taj rast i ti rezultati nisu generirani u dva ljetna mjeseca, što znači da smanjujemo sezonalnost, koja je jedan od naših najvećih izazova, istaknuo je Glavina.

Glavina pozvao na mudro formiranje cijena 


Ministar Tonči Glavina rekao je da je u rujnu u odnosu na lanjski rekordni rujan turistički promet povećan za šest posto, a podaci za cijelu godinu na tragu su oko dva posto više dolazaka i jedan posto više noćenja, pozvavši ujedno na mudro formiranje cijena u sljedećoj godini.


Naglasio je da turistički promet nije jedino mjerilo uspjeha, ali jest jedan od parametara. Ocijenio je da možemo biti zadovoljni s rujnom, s rastom od šest posto u dolascima i u noćenjima. Dodao je da će, prema najavama posezona pokazati da Hrvatska nudi cjelogodišnji turistički proizvod.


Glavni motiv odabira destinacije - cijena

Pozvao je turistički sektor na "jako mudro" formiranje cijena za sljedeću godinu, kazavši da će se po tome mjeriti uspjeh i rezultati u sljedećoj godini. Na pitanje je li sezona mogla biti bolja da su cijene bile drugačije ocijenio je da smo mogli ostvariti bolje rezultate na razini godine da smo imali nešto veću cjenovnu konkurentnost.

- Prema istraživanjima diljem Europe, ovo je specifična godina, prvi puta gostima je glavni motiv odabira destinacije upravo cijena, odnos cijene i kvalitete, istaknuo je. Dodao je kako se očekuje da će motiv odabira destinacije u sljedećoj godini možda još više biti cijene te da turistički sektor tome mora jasno odgovoriti.

Na pitanje o kontinentalnim odredištima, rekao je da se u maksimalni fokus stavlja na kontinent i da su ulaganja "bez presedana". Nastavio je da se investicije od oko 350 milijuna eura realiziraju na kontinentu te se razvija infrastruktura koja omogućuje cjelogodišnji zdravstveni ili sportski turizam. Dodao je da je rast u tom dijelu najveći do sada i da kontinent razvija turistički doživljaj koji stvara motive dolaska izvan ljetnih mjeseci.

Prva EU strategija održivog turizma na proljeće


Na konferenciji sudjeluje i zastupnica u Europskom parlamentu i bivša ministrica turizma Nikolina Brnjac.

– Pred nama je izrada Europske strategije održivog turizma. Cilj je vidjeti kako klimatski izazovi utječu na turizam, kako turizam utječe na lokalne zajednice, prostor i okoliš. Sa svi onim izazovima s kojima se Hrvatska susreće, susreću se i ostale europske države članice, poručila je Brnjac.

Istaknula je da na konferenciji sudjeluje skupina europskih studenata turizma, koji će predstaviti svoje ideje i viđenje budućnosti i održivosti turizma. Oni koji ponude najbolja rješenja će dobiti staž u Europskom parlamentu i s njom sudjelovati u izradi izvješća, koje će biti podloga za novu strategiju europskog razvoja održivog turizma.

Europa i dalje prva svjetska globalna destinacija


Maja Bakran Marcich iz Europske komisije rekla je da se prva europska strategija održivog turizma očekuje u proljeće.

- Izazovi su održivi rast, nove tehnologije, umjetna inteligencija, bolje obrazovanje i uvoz radne snage. Europa je i dalje prva svjetska globalna destinacija, a prema dosadašnjim podacima, dosegnut će oko tri milijarde noćenja, moguće jedan posto više, dok turizam doprinosi oko 5 posto BDP-a, u nekim državama i do 20 posto, navela je.

Organizatorica konferencije Ivana Kolar naglasila je da Hrvatska više nije destinacija koju tek treba otkrivati.

– Hrvatski turizam je odličan. Svi znamo da je Hrvatska danas stvarno prepoznata kao globalna turistička zemlja. Više nije potrebno otkrivati Hrvatsku. Danas se ljudi i žele trude doći u Hrvatsku, rekla je Kolar.

Međunarodno udruženje za poslovna putovanja dodijelilo nagradu Nikolini Brnjac


Međunarodno udruženje za poslovna putovanja (GBTA) dodijelilo je prestižnu nagradu GBTA Navigator Award 2025 zastupnici u Europskom parlamentu Nikolini Brnjac, prepoznajući njezin izniman doprinos razvoju i promicanju održivog poslovnog putovanja u Europi, priopćio je ured zastupnice u utorak.

Primajući nagradu na konferenciji Tourism 365 u Opatiji, zastupnica Brnjac naglasila je da ju ovo priznanje posebno veseli jer potvrđuje važnost održivog poslovnog putovanja na europskoj razini. Poslovna putovanja povezuju ljude, ideje i prilike, a njihovom održivošću jačamo europsko gospodarstvo i zajedničke ciljeve održivog razvoja. Nastavit ću surađivati s GBTA-om i kolegama u Europskom parlamentu kako bismo osigurali da putovanja i turizam budu inovativni, konkurentni i usklađeni s vizijom održive budućnosti, istaknula je Brnjac dok je izvršna direktorica GBTA-e Suzanne Neufang istaknula da je nagrada u pravim rukama.

- Veliko nam je zadovoljstvo ovu zasluženu nagradu uručiti zastupnici Brnjac, koja se pokazala kao ključna saveznica i pouzdana zagovornica otpornog i održivog poslovnog putovanja, istaknula je, navodi se u priopćenju.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Od istog autora