'Tourism 365': Održivi turizam i cijena kao glavni motiv odabira destinacije

30.09.2025.

Zadnja izmjena 13:01

Autor: D.M./HRT

Opatija domaćin međunarodne konferencije 'Tourism 365'
Opatija domaćin međunarodne konferencije 'Tourism 365'
Foto: HRT / HTV

Opatija je domaćin međunarodne konferencije Tourism 365 koja je okupila sudionike iz tridesetak zemalja, od poslovnih lidera i poduzetnika do političara. Ministar Tonči Glavina pozvao je sektor na 'jako mudro' formiranje cijena u sljedećoj godini.

U fokusu konferenicije su teme koje danas oblikuju turizam – održivost, digitalizacija i cjelogodišnji razvoj destinacija. Govoreći o domaćem turizmu, ministar turizma i sporta Tonči Glavina naglasio je kako je iza Hrvatske rekordna godina, ali s bitnom razlikom u odnosu na ranije razdoblje.

– Iako imamo rekordne turističke rezultate što se tiče turističkog prometa, ove godine je po prvi puta u našoj povijesti taj rast i ti rezultati nisu generirani u dva ljetna mjeseca, što znači da smanjujemo sezonalnost koju je prepoznat dugi niz godina, koja je jedna od naših najvećih izazova, istaknuo je Glavina.

Glavina pozvao na mudro formiranje cijena 


Ministar Tonči Glavina rekao je da je u rujnu u odnosu na lanjski rekordni rujan turistički promet povećan za šest posto, a podaci za cijelu godinu na tragu su oko dva posto više dolazaka i jedan posto više noćenja, pozvavši ujedno na mudro formiranje cijena u sljedećoj godini.


Naglasivši da turistički promet nije jedino mjerilo uspjeha, ali jest jedan od parametara, ocijenio je da možemo biti zadovoljni s rujnom, s rastom od šest posto u dolascima i u noćenjima. Dodao je kako će, prema najavama "posezona pokazati da Hrvatska nudi cjelogodišnji turistički proizvod".


Glavni motiv odabira destinacije - cijena

Pozvao je turistički sektor na "jako mudro" formiranje cijena za sljedeću godinu, kazavši da će se po tome mjeriti uspjeh i rezultati u sljedećoj godini. Na pitanje je li sezona mogla biti bolja da su cijene bile drugačije ocijenio je: "da smo mogli ostvariti bolje rezultate na razini godine da smo imali nešto veću cjenovnu konkurentnost".

- Prema istraživanjima diljem Europe, ovo je specifična godina, prvi puta gostima je glavni motiv odabira destinacije upravo cijena, odnos cijene i kvalitete, istaknuo je. Dodao je kako se očekuje da će motiv odabira destinacije u sljedećoj godini možda još više biti cijene te da turistički sektor tome mora jasno odgovoriti.

Na pitanje o kontinentalnim odredištima, kazao da se u maksimalni fokus stavlja na kontinent i da su ulaganja "bez presedana". Nastavio je da se investicije od oko 350 milijuna eura realiziraju na kontinentu te se razvija se infrastruktura koja omogućuje cjelogodišnji zdravstveni ili sportski turizam. Dodao je da je rast u tom dijelu najveći do sada i da kontinent razvija turistički doživljaj koji stvara motive dolaska izvan ljetnih mjeseci.

Prva EU strategija održivog turizma na proljeće


Na konferenciji sudjeluje i zastupnica u Europskom parlamentu i bivša ministrica turizma Nikolina Brnjac.

– Pred nama je izrada Europske strategije održivog turizma. Cilj je vidjeti kako klimatski izazovi utječu na turizam, kako turizam utječe na lokalne zajednice, prostor i okoliš. Sa svi onim izazovima s kojima se Hrvatska susreće, susreću se i ostale europske države članice, poručila je Brnjac.

Istaknula je da na konferenciji sudjeluje skupina europskih studenata turizma, koji će predstaviti svoje ideje i viđenje budućnosti i održivosti turizma. Oni koji ponude najbolja rješenja će dobiti staž u EU parlamentu i s njom sudjelovati u izradi izvješća, koje će biti podloga za novu strategiju europskog razvoja održivog turizma.

Europa i dalje prva svjetska globalna destinacija


Maja Bakran Marcich iz Europske komisije rekla je da se prva europska strategija održivog turizma očekuje u proljeće.

- Izazovi su održivi rast, nove tehnologije, umjetna inteligencija, bolje obrazovanje i uvoz radne snage. Europa je i dalje prva svjetska globalna destinacija, a, prema dosadašnjim podacima, dosegnut će oko tri milijarde noćenja, moguće jedan posto više, dok turizam doprinosi oko 5 posto BDP-a, u nekim državama i do 20 posto, kazala je.

Organizatorica konferencije Ivana Kolar naglasila je da Hrvatska više nije destinacija koju tek treba otkrivati.

– Hrvatski turizam je odličan. Svi znamo da je Hrvatska danas stvarno prepoznata kao globalna turistička zemlja. Više nije potrebno otkrivati Hrvatsku. Danas se ljudi i žele trude doći u Hrvatsku, rekla je Kolar.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!