Zahuktava se turistička sezona. U špici sezone bilježi se vrlo dobar booking, pa su nade da ćemo se sasvim približiti rekordnoj 2019. sve realnije. U prva četiri mjeseca ove godine dosegnuli smo oko 70 posto dolazaka i više od 80 posto noćenja u odnosu na isto razdoblje 2019. godine.
Prije nekoliko mjeseci sa strepnjom se gledalo na glavnu sezonu, danas više ne.
- S optimizmom krećemo naprijed prema realizaciji našeg zacrtanog cilja to je ostvarenje 90% turističkog prometa iz 2019. godine, kaže Kristijan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.
Podaci pokazuju veće iznose na fiskaliziranim računima: u prva četiri mjeseca potrošeno je 5 milijardi i 457 milijuna kuna.
- 11% je veći iznos nego što je to bilo 2019. godine, što znači da smo upravo na dobrom putu, smatra Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta.
No, raste i inflacija. Ono što zabrinjava su upravo troškovi energenata, hrane i pića što će utjecati na poslovne rezultate, ali se nadaju da to neće dovesti u pitanje investicije. Ovih dana ubrzano se zapošljava radna snaga, hotelima nedostaje još 10.000 radnika.
- Svi radimo napore da se to i dogodi, da se ti ljudi zaposle, i da se ne dogodi slučaj koji je bio prisutan lani - da su pojedini objekti ostali zatvoreni zbog toga što nije imao tko raditi. Ja pričam o hotelijerstvu, pojašnjava Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma.
Luksuzni hoteli s privlačenjem radne snage nemaju većih problema i bilježe dobar buking.
- Pojedini dijelovi Hrvatske, kao što su Kvarner i Istra, bilježe stvarno respektabilne rezultate, a kad govorimo o sezoni, onda vidimo da je već sada popunjenost 60% -65%, U strukturi gostiju vratili su se opet Amerikanci, kaže Nenad Nizić, predsjednik Grupacije hrvatskih luksuznih hotela Stories.
I u nautičkom turizmu nadaju se rezultatima sličnim 2019. godine.
- Brojke koje u ovoj godini smo ostvarili su na razini, nešto čak i veće, nego 2018. Ukoliko bude sve kako očekujemo, mislim da ćemo na kraju sezone pričati o vrlo uspješnoj godini, smatra Kristijan Pavić, predsjednik Uprave ACI-ja.
Uspjeh u godinama koje dolaze gradit će se na održivosti i cjelogodišnjem turizmu.