Preokret - pokriveni svi minusi uoči vrhunca turističke sezone

30.06.2025.

Zadnja izmjena 19:27

Autor: Ivona Ramadža Čolić/T.D./B.B.B./Dnevik/HRT/Hina

Lipanj je pokrio turističke minuse iz prvih pet mjeseci ove godine, tako da u prvoj polovini 2025., uoči ulaska u glavnu sezonu, imamo turistički rast u odnosu na lani. Najveći rast u prvih šest mjeseci, od 20%, ima Šibenik.

Brojevi potvrđuju, kao i turisti - Šibenik je hit među putnicima. Županija također.

Turistički rekorder nudi: prirodu, kulturu, baštinu. A uz "stare" goste, grad tvrđava otkrivaju i druga tržišta.

- Više od 21% u dolascima i noćenjima ako gledamo početka godine do evo današnjega dana, to je nekih dvadesetak tisuća ljudi više i preko 50.000 noćenja, rekao je Dino Karađole, direktor TZ-a grada Šibenika.

Mreža uskih uličica i trgova, ističu gosti, osvaja na prvu. I sami ga preporučuju.

- Centar grada, tvrđave, grad nad morem - predivno je, kazala je Consuelo Palma iz Čilea.

U Hrvatskoj je u prvom tromjesečju ove godine ostvareno 865,5 milijuna eura prihoda od stranih turista, što je za 54 milijuna eura ili 6,6 posto više nego u istom razdoblju prošle godine, izvijestilo je Ministarstvo turizma i sporta (MINTS), pozivajući se na podatke Hrvatske narodne banke (HNB).

Ministar turizma i sporta Tonči Glavina istaknuo je da hrvatski turizam najznačajniji financijski rast ostvaruje u predsezoni.

- Potvrđuje to i podatak da od 2019. do danas bilježimo rast prihoda od stranih turista u prvom tromjesečju od gotovo 80 posto. To ukazuje na snažan potencijal predsezonskog razdoblja i otpornost hrvatskog turizma u promjenjivim globalnim uvjetima, komentirao je Glavina.

- Tu su brojke što se tiče dolazaka od 10 do 15 posto dolazaka, noćenja. Na nivou godine trenutno imamo rast od otprilike preko 4 posto. Izašlo je danas, Hrvatska narodna banka s prihodima za prvi kvartal ove godine i imamo porast potrošnje, odnosno, prihoda od turizma za prvi kvartal od 6,6 posto, dodao je.

Izrazio je i zadovoljstvo realiziranim turističkim prometom u dosadašnjem dijelu ove godine, u kojem, dodao je, ostvarujemo četiri posto bolje rezultate nego u istom razdoblju prošle godine.

O tim rezultatima tj. fizičkog turističkog prometa za prvih šest mjeseci više riječi će biti na konferenciji za medije ovog tjedna, 2. srpnja.

Hrvatska postaje cjelogodišnja destinacija


Transformira se Hrvatska u cjelogodišnju destinaciju.

To je i cilj, jer svi koji od turizma i za turizam žive ponavljaju: 60 dana iznajmljivanja ne smije nam biti turistička budućnost.

- To potvrđuju i brojke s najvažnijih emitivnih tržišta, na kojima ostvarujemo također pozitivne rezultate. Sva su tržišta ili na razini ponavljene rezultata prošle godine ili i bolja. Neka su čak i u dvoznamenkastom rastu kao što je naprimjer SAD, naglasio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

Za 365-dnevni turizam šibensko-kninski kraj ima potencijal.

Ali inzistirati treba na turizmu s mjerom: i za stanovanje i za goste. Statistički rast godi, no valja biti oprezan.

- Danas ćemo ovdje nastaviti razgovarati kako staviti to u nekakve realne i zdrave okvire, ali isto tako kako to disperzirati i u predsezonu i u posezonu, kazao je šibensko-kninski župan Paško Rakić.

U međuvremenu, turistički sektor vrhunac sezone dočekuje spreman. Rezervacije pokazuju - bit će uspješna.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Od istog autora