Šibenik gradi sigurnost na moru: Brodice za traganje, nadzor i spašavanje

11.05.2025.

19:46

Autor: Ivona Ramadža Čolić/M.M./Dnevnik/HRT

U Šibeniku se gradi sedam brodica za Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture - u sklopu projekta cjelovite i sveobuhvatne obnove flote hrvatskih lučkih kapetanija. Novim brodicama koje im trebaju isporučiti šibenski brodograditelji, čuvari hrvatskog dijela Jadrana kontrolirat će pomorski promet, tragati za nestalima i spašavati na moru. Prva će biti isporučena Lučkoj kapetaniji Pula.

Učinkovita je, sigurna i pouzdana! Potvrdili su i testovi. Prva od sedam sišla je s navoza i put Pule će.

Sa svojih 1600 konjskih snaga dostiže maksimalnih 36 i pol čvorova.

Izdržat će brodica, uvjeravaju "proizvođači", sve vremenske prilike i stanja mora. Kraju privode i drugu. Isporučit će je do kraja svibnja.

Graditelji kažu - ta ide za Split.

- Brodica je opremljena sa dva puta po 800 konjski snaga, sa IPS propulzorima, ima termovizijsku kameru. Duga 15 metara, široka preko svega 4,90, kaže Marin Ninić, voditelj projekta gradnje aluminijskih brodica za traganje i spašavanje, Iskra brodogradilište Šibenik.

Grade se na platformi na kojoj je projektirana "ploveća hitna". Ali su prilagođene radnim zadaćama kontrolora modrih prometnica. Jača država i obnavlja flotu hrvatskih Kapetanija. Brodovima raznih tipova i veličina. A kompletno pomlađivanje "plovnog parka" zaključit će se 2027. godine.

- U floti kapetanija imamo 19 novih brodica, a gradi se još sedam aluminijskih, 10 plastičnih brodica i jedna 9-metarska SAR brodica. Za obavljanje poslova sigurnosti plovidbe, nadzora, inspekcije, traganja i spašavanja i drugih javnih usluga, kaže Ante Gović, lučki kapetan Lučke kapetanije Šibenik.

Brz je i nepotopiv.

Proizvod domaće pameti mogao bi postat novi izvozni adut hrvatske brodogradnje. 

Već prepoznati graditelji iz aluminija ističu: upita ima.

- Oni su jako traženi, posebno sad u okviru nove situacije i sa migrantima, i sa programom ponovnog obrambenog jačanja Europe, tako da traže ih obale straže, policije, vojske. Tržište svakako postoji, ističe Roko Vuletić, predsjednik uprave Iskra brodogradilišta Šibenik.

Petnaest metarsku brodicu zovu Mali div. I to zbog izvrsnih tehničkih i maritimnih sposobnosti. A rok za isporuku aluminijske flote, Šibenčanima je - konac 2026. godine.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!