Zadnji je petak u studenom, tzv. Crni petak ili Black Friday, kada i internetske trgovine nude snižene cijene i posebne ponude pa iz policije savjetuju kupce da se čuvaju mogućih prijevara i budu oprezni pri kupovini na Internetu.
24.11.2023.
Zadnja izmjena 13:59
Autor: Dnevnik/Studio 4/U mreži Prvog/Zvjezdana Heina/I.Z./Hrvatski radio/HRT
Zadnji je petak u studenom, tzv. Crni petak ili Black Friday, kada i internetske trgovine nude snižene cijene i posebne ponude pa iz policije savjetuju kupce da se čuvaju mogućih prijevara i budu oprezni pri kupovini na Internetu.
Crni je petak odnosno Black Friday - groznica kupovanja koja se posljednjih godina proširila i na našu zemlju. Trgovci i u Hrvatskoj ruše rekord prodaje. Kakvi su popusti ove godine?
HRT-ova reporterka Zvjezdana Heina rekla je u podnevnom Dnevniku HTV-a da u Hrvatskoj nema stampeda, niti potrošačke groznice. Crni petak prelio se na cijeli tjedan.
- Danas je radni dan, možda će gužve biti večeras i tijekom vikenda. Po običaju, trgovci nas mame fantastičnim uštedama. Zapravo popusti se kreću oko 20-30 posto, eventualno negdje 50 posto, i to kod prodaje videoigrica, kod prodaje, poručila je Heina.
Ana Knežević iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača naglasila je da u Hrvatskoj nema većih sniženja zato što trgovci još nisu svjesni koliko bi njima to dobro došlo, odnosno da se riješe starih zaliha.
Na sniženjima se pojavljuje i roba od prošle godine.
- Dakle, to nije svrha, svrha je da se toga riješi i da ljudi doista povoljno kupe, a da oni nabave onda novu robu, dodala je Knežević.
Udruga potrošača ovih dana učestalo upozorava i daje savjete kako se ponašati, jer znamo da ovih dana ima puno lovaca u mutnom, što se tiče trgovaca.
Knežević je rekla da kod fizičke kupnje upozoravaju da cijene moraju biti iskazane, znači snižena cijena i najniža cijena u zadnjih 30 dana, tako da potrošač može usporediti i vidjeti je li doista to sniženje 20, 30 ili 50 posto.
Cijene moraju biti dvojno iskazane u eurima i kunama. Iz udruge banaka, također, upozoravaju da se pažljivo i odgovorno koriste kartice, te da se ne daju osobni podaci.
Još uvijek ima dosta potrošača, koji slikaju svoje kartice, prednju i zadnju stranu, te šalju trgovcima. A to se ne smije raditi, jer ima puno internetskih prijevara.
Ove godine, na Crni petak očekuje se potrošnja 10 posto veća, nego lani, što bi značilo više od 70 milijuna eura.
Svake godine diljem svijeta posljednjega petka u studenom održava se Black Friday - Crni petak. To je jedan od najprometnijih dana za kupnju, osobito u SAD-u, odakle je i potekao.
Kilometarske kolone, višesatno čekanje i kupci koji grozničavo grabe ekstrasnižene proizvode kod nas se ipak neće vidjeti.
Stručnjak za internet, prodaju i marketing, te predsjednik Udruge e commerce koja okuplja više od 500 hrvatskih web shopova Marcel Majsan kazao je u HTV-ovoj emisiji "Studio 4" kako prema istraživanju samo trećina trgovaca ne sudjeluje u današnjim akcijama.
Dodao je trgovci ne mogu stavljati velike popuste, jer je Hrvatska ipak malo tržište.
- Hrvati očekuju najveće popuste u tehnici, gdje su marže najniže. Možda ćemo vidjeti malo veće popuste na artiklima odjeće i obuće, ali to je ujedno kategorija koja se i najčešće kupuje, poručio je Majsan.
Što se tiče Crnog petka u Sjedinjenim Američkim Država je taj dan postao tradicija, te se popusti kreću čak i do 90 posto. Ali je i veće tržište od Hrvatske, stoga se te dvije zemlje ne mogu ni usporediti.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora