Predsjednik Uprave HŽ-a: Širimo mrežu i podižemo standard prijevoza

13.11.2025.

10:02

Autor: M.Z./Studio 4/HRT

Vožnjom od Varaždina do Čakovca, pušten je u promet sedamdeseti niskopodni vlak HŽ Putničkog prijevoza. U posljednje četiri godine isporučeno je 46 novih vlakova, a u tijeku je i nabava novih, uključujući baterijske i elektro-baterijske vlakove. O kapitalnim projektima razvoja željezničke infrastrukture, u "Studiju 4" govorio je predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić.

Istaknuo je ponos i zadovoljstvo ulaganjima u recentnom razdoblju.

- Svi smo izuzetno ponosni i zadovoljni. Akvizicijom 70 vlakova naprosto završava jedan ciklus ulaganja u HŽ Putnički prijevoz, u obnovu voznog parka, kazao je.

Napomenuo je obilježavanje svečanosti puštanja vlakova, u Varaždinu, iz kraja gdje su i potekle inicijative za povećanje broja linija.

- To smo svečano obilježili u Varaždinu. Nije slučajno što smo izabrali Varaždin, budući da smo u Zagrebu, isto tako imali dosta inicijativa s tog područja, kako nije bilo izravnih vlakova, iz Čakovca, Varaždina prema Zagrebu. Sada svako jutro iz Čakovca prema Zagrebu ide niskopodni vlak direktno i jednostavno, te nema više presjedanja u Zaboku za naše putnike, istaknuo je.

Najavio je daljnja ulaganja u željezničku mrežu na tom području.

- Što se tiče samog tog područja, uz obnovu pruge koja je u tijeku, mi ćemo u 2027. uvesti pet novih elektro-dizelskih vlakova, a to su vlakovi  koji na dijelu pruge koji nije elektrificiran voze na dizel. Kad pređu na elektrificirani, kod kolodvora Zabok, znači prebace se na električni pogon. I to će biti izravni vlakovi za daljinski promet i visokog komfora, pojašnjava.

Končar i HŽ testirali inovativni vlak na neelektrificiranim prugama


Novi baterijski vlak, razvijen u suradnji Končara i HŽ-a, donosi održiviji prijevoz i rješenje za pruge bez elektrifikacije.

- Mi smo s baterijskim vlakom ponosni, jer čini mi se, mi i tvrtka Končar, prvi smo u Europi s takvim vlakom. To je rješenje za one pruge koje nisu elektrificirane. Potpuno baterijski vlak na baterijski pogon, rekao je.

- Testiranje takvog vlaka bilo je i na području Splita. Naprosto on je prošao sve centre po Hrvatskoj od Osijeka, Virovitice, Bjelovara, Varaždina i Pule. Testiranja su završena u Splitu kazao je.

Istaknuo je da će od 15. prosinca na području Splita i Kaštela biti uvedeno više vlakova kako bi se rasteretio cestovni promet.

- Spremamo se s tim vlakom s 15. prosinca na području Splita i Kaštela, gdje je intenzivan i cestovni promet. Radimo na željezničkom prometu s obzirom da ćemo od 15. prosinca ponovo krenuti. Značajno pojačati broj linija, čak 14 vlakova više u odnosu na postojeće stanje. Jednostavno da željeznicu značajnije stavimo u funkciju i da pomognemo rješavanju svih tih prometnih problema grada Splita, pojašnjava. 

Potreba za dodatnim brojem vlakova


Apostrofira Ukić, povećanje broja putnika, uz rekordne brojke.

 - Mi smo imali 2019. imali rekordnu godinu s otprilike 19 milijuna putnika. Godina 2025. godina će završiti s preko 26 milijuna putnika. Uz te silne radove na željezničkoj infrastrukturi, izuzetno je to važno i značajno, naglasio je.

Naveo je kako se mjerama resornog ministarstva napravilo puno za subvencioniranje vožnja vlakom.

- Zahvaljujući mjerama Vlade Republike Hrvatske i uz potporu ministarstva, već nekoliko godina se uvode poticajni prijevozi. Od 2021. naši studenti i umirovljenici, mogu se besplatno voziti vlakom, naveo je.

Na konstataciju kako putnici koji vlakom putuju na posao, ističu velik broj putnika, Ukić apostrofira, potrebu za dodatnim brojem vlakova.

- Vlakovi su prepuni. To zahtijeva od nas puno više vlakova, novih vlakova. Rješenje je da imamo dvostruke garniture, jer su na neki način i pruge preopterećene, nije moguće više linija u svakom trenutku prevesti, kazao je.

Uvođenje noćnih linija


Kao novinu, predstavio je i projekt noćnih linija, napravljen u suradnji sa Studentskim zborom.

- Napravili smo to na inicijativu Studentskog zbora Sveučilišta u Zagrebu. Jednostavno smo prihvatili tu inicijativu i ideju i dogovorili se. Idemo s jednim pilot projektom, da testiramo kakva će biti potražnja, kakav će biti interes. Za početak se krenulo u okruženju grada Zagreba. Oko gradova - Jastrebarsko, Karlovac, Velika Gorica, Sisak, Dugo Selo, Vrbovec, Križevci, Zabok, Zaprešić, rekao je.

- To su po dvije linije, oko 00:30 i 02:30 u noći. Isto tako i povratne linije. Bilježe se tu dobri rezultati, istaknuo je.

Napominje potrebu i za internacionalizaciju i bolju povezanost sa stranim tržištima, ali fokus stavlja na kvalitetna rješenja na domaćem planu.

- Mi moramo riješiti kvalitetan prijevoz, količinu vlakova i frekvenciju u nacionalnom prometu. Moramo prvo napraviti da su naši građani i naši putnici zadovoljni i da oni imaju, jer je većina putnika, nacionalni putnici i uvijek traže liniju više. Unatoč tome, naravno, povezani smo sa Slovenijom, s Austrijom, Mađarskom, Švicarskom, Njemačkom. Od nedavno, od 9. studenog, ponovno smo uveli međunarodnu liniju. Ploče - Metković - Mostar - Sarajevo, istaknuo je.

Besplatni prijevoz na Dan sjećanja na žrtvu Vukovara


HŽ Putnički prijevoz i ove godine omogućuje besplatan prijevoz do Vukovara za sve koji žele sudjelovati u obilježavanju Dana sjećanja.

- Besplatni prijevoz bit će za sve one koji žele na dan sjećanja doći u Vukovar, 17. i 18. i 19. studenog. Taj dan ćemo između Vinkovaca i Vukovara praktično uspostaviti promet kao da je radni dan, ne kao da je blagdan, jer su onda neke linije skraćene, rekao je.

- Pozivamo sve ljude koji nemaju drugih mogućnosti, naravno da koriste putovanje vlakom, poručio je.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!