HŽ Infrastruktura objavila je natječaj za najveći željeznički infrastrukturni projekt. Riječ je o rekonstrukciji i izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge Dugo Selo - Novska. Dionica je duga 83 kilometra, a procijenjena vrijednost radova, koji se sufinanciraju iz fondova EU-a je 620 milijuna eura.
Uz kompletnu rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog kolosijeka međunarodne željezničke pruge, radovi na dionici Dugo Selo - Novska obuhvatit će rekonstrukciju kolodvora, prenamjenu nekih kolodvora u stajališta, izgradnju novog stajališta i rekonstrukciju postojećih. Predviđeno je i ukidanje većine cestovno-željezničkih prijelaza zbog čega će se izgraditi 35 podvožnjaka i nadvožnjaka.
- Najbitnije je što ovim projektom povećavamo i sigurnost prometovanja i omogućavamo veće brzine nego što su do sada, a to je 160 kilometara na sat za putničke i 120 kilometara za teretne vlakove, rekao je Mirko Franović, direktor sektora razvoja i EU fondova u HŽ infrastrukturi.
- Ovo spada u jedan od jednostavnijih projekata po tom pitanju. To je ravničarski dio Hrvatske i ne bi trebalo biti značajnijih problema, dodao je.
Novi radovi na željezničkoj infrastrukturi pomoći će i razvoju Novske. Putovanje vlakom od Zagreba do Novske skratit će se s dva sata na 50 minuta.
- Realizacija jednog ovako važnog projekta ne samo da će doprinijeti povratku naših ljudi na područje grada Novske pa možemo reći i ovog dijela Sisačko-moslavačke županije, nego da će privlačiti i nove mlade ljude ovdje, ispričala je gradonačelnica Novske Marija Kušmiš.
Stručnjaci ističu da će taj projekt biti važan za međunarodni promet jer kroz Hrvatsku prolaze i važni TEN - T koridori.
- Izuzetno važan projekt za povezivanje Europe sa zemljama zapadnog Balkana, odnosno istočnog Mediterana. Njegova važnost je u tome što će to biti dvokolosiječna pruga jer je sada na relaciji između dugog Sela i Novske jednokolosiječna pruga. Samim time će se povećati kapacitet pruge, objasnio je prof. dr. sc. Mladen Nikšić s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu.
To je prvi kapitalni projekt na koridoru koji vodi prema istoku. Iz resornog ministarstva kažu da je riječ o pothvatu kakav u Hrvatskoj još nije viđen.
- Ako gledamo njegovu neto vrijednost, zasigurno je to najveći projekt u povijesti hrvatske željeznice. Procijenjena vrijednost nabave je 620 milijuna eura, rekao je Žarko Tušek, državni tajnik u ministarstvu mora, prometa i infrastrukture.
Rok za dostavu ponuda je 8. travnja nakon čega će se odabrati izvođač radova. Predviđa se da će radovi trajati pet godina.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!