Adriano Požarić
Foto: HRT / HTV
U Hrvatskoj danas službeno počinje turistička sezona. Cilj je hrvatskog turizma, kažu - ostvariti višu dodanu vrijednost po gostu, a ne masovni jeftini turizam. Gradili smo hotele s pet zvjezdica, a onda se u ponudu ubacio remetitelj - gosti žele avanturu, luksuznu. Tako je nastao 'glamping'. O čemu se radi i dokle je u tom segmentu turizma stigla Hrvatska, govori Adriano Požarić, urednik časopisa Turizam Info.
- 'Glamping' je hotelska soba koju smo izvukli i stavili u prirodu, pod šator, kazao je Adriano Požarić. Za početak glampinga, kaže - krivi su Britanci koji su na svojim putovanjima po Africi morali imati sve sa sobom, od toaleta do sanduka sa šampanjcem. Takav 'glamping' pokušavamo u Hrvatskoj i Mediteranu danas doživjeti, kaže Adriano Požarić. Dodaje kako je prije desetak godina, kad se počinjalo - puno njih sumnjalo da se nešto može napraviti. Danas je to dobar smjer koji stalno raste. Danas kamp više nije kamp u klasičnom smislu - radi se doslovno o smještaju s pet zvjezdica.
Milenijalcima je glamping prvi odabir
Prema podacima Google Trends-a riječ 'glamping' jedna od ključnih riječi koja se iz godine u godinu sve više pretražuje, potvrdio je. Bitno je naglasiti, kaže - da ta riječ sve više zanima ljude višeg obrazovnog statusa i više platežne moći.
- Hotelska soba s četiri zvjezdice ima 28 kvadrata, a dobar 'glamping' je od 30 do 45 kvadrata. To je sada više od hotelske sobe, jer imate i taj pretprostor. Imate ormar, kupaonu s kadom, a oni najbolji imaju i hidromasažne bazene te svu opremu koju nemaju ni mnoge hotelske sobe, kaže Požarić. Sukladno tome, cijene glampinga su slične kao i kod hotelskih soba. U nekim slučajevima i više. Jer kod 'glampinga' dobijete hotelski madrac, posteljinu, kozmetiku, čak i čišćenje. Ljudi se osjećaju ekskluzivno.
Glamping u Hrvatskoj
Foto: HRT / HTV
- Cijena jeftinijeg 'glampinga' kreće se od 100 do 120 eura za noć. Oni srednje kategorije koštaju od 250 do 200 eura. Uobičajena cijena malo bolji 'glamping' je 250 do 300 eura, a oni najbolji na Mediteranu postižu cijenu i do 650 eura za jedan šator za dvije osobe. Takvih je samo nekoliko na Mediteranu a dva su u Hrvatskoj, objašnjava Adriano Požarić.
Europa drži posto oko 35 posto svjetskog tržišta 'glampinga'. Analize predviđaju da će do 2028. ovaj sektor godišnje rasti 14 posto. Međutim, tvrdi Požarić - 'glamping' sigurno neće preuzeti velike hotele, ni vile i kuće za odmor. To je drugačija vrsta smještaja koja zanima ljude nove generacije koji žele kraći ili duži boravak u prirodi. Međutim, 'glamping' je bitan za velike hotelske kuće i sve ga dodaju svojoj ponudi.
Tko danas dolazi, a tko će doći sutra
'Glamping' prema sadašnjim podacima najviše odabiru 'baby boomeri (rođeni od 1946. and 1964.), potom slijede 'milenijalci'. To su ljudi koji imaju relativno dobro plaćene poslove, rade u uredima i traže odmor u prirodi. A 'Z generacija' koja sad dolazi na scenu - definitivno će zavladati 'glampingom', jer preuzima model dužeg odmora u prirodi, smatra Požarić.
Komentirajući podatke da je 'glamping' posebno zanimljiv ljudima koji prate trendove i tehnologiju Požarić je kazao kako se radi o "urbanom odmoru u prirodi". Postoji zajednički prostor u kojemu imate svu opremu, tehnologiju, komunikacije i zabavu na koju ste navikli u urbanim sredinama.
'Eventi' u suživotu s prirodom
- Za 'glamping' je čak poželjnije da bude malo udaljen od mora, kaže Požarić. Iznio je primer takvog kampa u vinogradu u Vojvodini i u Sloveniji kod Bledskog jezera.
Naglasio je i kako novu dimenziju 'glampinga' predstavlja i kamp na Obonjanu koji ima igraonicu i amfiteatar - gdje se čak organiziraju i 'eventi' u suživotu s prirodom - team buildinzi i koncerti. Značajka je tog kampa što se može unajmiti i cijeli otok, što podiže ekskluzivnost, ali i cijenu. Na Obonjanu ona iznosi preko 250 eura za noć u šatoru.
Razgovor u studiju
Foto: HRT / HTV
Najekskluzivniji 'glamping resort' u Hrvatskoj, kaže Požarić - nalazi se kod Zlatnog rata. Ima desetak šatora na većoj površini. Gosti imaju prostor za privatnost, a zajednički prostor uključuje ekskluzivni koktel bar, restoran. Svaki šator ima pogled na more, bazen, dizajnerski je opremljen, a gosti imaju uslugu hotela s pet zvjezdica, uključujući i masažu.
Luksuz košta
- Taj je kamp namijenjen upravo 'baby boomerima' - onima koji su nešto zaradili i sada žele uživati, ali u prirodi. Organiziran je prijevoz za goste sa splitskog aerodroma. Taj luksuz u sezoni košta 650 eura. Uz dodatne usluge cijena boravka može doseći i preo 1500 eura, tvrdi Požarić.
Odgovarajući na komentar da se po toj cijeni može iznajmiti i pristojna vila odgovara: Turizam više nije samo usluga - turizam je usluga i doživljaj.
Hrvatska bi 'glampingom' mogla poentirati
- 'Glamping' kao novi segment obilježit će još i veći rast i pokazuje da gosti traže pristojan proizvod, vrhunsku uslugu i doživljaj. Mi na Mediteranu to imamo, počeli smo to iskorištavati i mislim da na tome možemo poentirati, smatra Požarić.
Iznio je podatak da u Hrvatskoj trenutno postoji tridesetak 'glamping resorta' te da je ukupno postavljeno oko 500 luksuznih 'šatora. Međutim, sve se više ostalih kampova širi prema tom segmentu. Gosti su uglavnom stranci, a primjerice kamp na Plitvicama ima 80 posto domaćih gostiju i to van sezone. Glamping se pokazao dobar za vikend odmore i sezona je puno duža, zaključio je.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!