Zimska sniženja pod povećalom: Kako izbjeći zamke pri kupnji

27.12.2025.

10:14

Autor: D.M./HRT

Sezonsko sniženje
Sezonsko sniženje
Foto: Dusko Jaramaz / Pixsell

Zimska sezonska sniženja službeno su počela, a iako je potrošnja tijekom prosinca bila visoka, interes kupaca ne jenjava.

Predsjednica Centra za edukaciju i informiranje potrošača Tanja Popović Filipović ističe da se pravila sezonskih sniženja nisu mijenjala te da su potrošači zakonski jednako zaštićeni kao i izvan razdoblja sniženja.

Ključna novost koja je posljednjih godina uvedena jest obveza trgovaca da uz sniženu cijenu istaknu i najnižu cijenu proizvoda u posljednjih 30 dana, kako bi kupci jasno vidjeli je li popust stvaran.

Ipak, kršenja prava potrošača i dalje postoje – osobito kada trgovci odbijaju reklamacije za robu kupljenu na sniženju, iako zakon jasno propisuje da potrošač ima jednaka prava bez obzira na cijenu po kojoj je proizvod kupljen.

Tanja Popović Filipović

Tanja Popović Filipović

Foto: HTV / HRT

Online kupnja raste, ali i rizici


Navike kupaca postupno se mijenjaju, a online kupnja, dodatno potaknuta pandemijom, i dalje bilježi rast. S tim rastu i problemi, osobito kada je riječ o kupnji izvan Hrvatske. U okviru Europske unije pritužbe se uglavnom uspješno rješavaju, no kod kupnje iz trećih zemalja situacija je znatno složenija.

Poseban problem, upozorava Popović Filipović, predstavljaju prevare putem interneta, osobito oglasi na društvenim mrežama. Riječ je o lažnim trgovcima koji ciljaju starije osobe, nude proizvode po neuobičajeno niskim cijenama, a potrošačima nerijetko isporučuju bezvrijedne ili potpuno druge proizvode.

Najniža cijena često je prvi znak za uzbunu


Prema iskustvu Centra, neuobičajeno niska cijena, osobito kod poznatih brendova, često je prvi znak moguće prijevare. Potrošači se pritom rijetko upoznaju s uvjetima poslovanja, iako su upravo oni ključni za zaštitu prava.

Važno je podsjetiti da kod online kupnje potrošači imaju pravo na jednostrani raskid ugovora u roku od 14 dana, bez navođenja razloga, upravo zato što proizvod prije kupnje nisu mogli vidjeti ili isprobati. Sezonska sniženja tako mogu biti prilika za uštedu, ali samo ako su potrošači informirani i oprezni, upozorava Tanja Popović Filipović.

Više pogledajte u videoprilogu:

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!