Izdašna predbožićna potrošnja je čak 11 posto veća nego u istom razdoblju lani. Slijedi novi potrošački val vezan uz sezonska sniženja. Počela su jučer, a mogu trajati do 60 dana. Trgovački centri i danas su puni kupaca. Trgovine rade, a većina će ih raditi i u nedjelju.
Građani podijeljeni, evo što kažu
U Šibeniku parkirališta pokraj trgovačkih centara puna su, a mnogi su odlučili potrošiti više nego inače.
Nebojša smatra da je to očekivano, dok
Katarina ističe da su cijene kod nas pretjerane i da je poklone radije kupovala u inozemstvu.
Darko priznaje da se troši iznad mogućnosti.
U Osijeku su cijene hrane glavna tema.
Klaudia, koja živi u Njemačkoj, kaže da su neke namirnice u Hrvatskoj i do 150 posto skuplje nego u Njemačkoj.
Brankica, pak, upozorava na impulzivnu kupnju tijekom sniženja, smatrajući da ljudi često kupuju stvari koje im ne trebaju.
U Rijeci građani planiraju kupnju nakon blagdana.
Silvija čeka sniženja da kupi samo ono što joj treba, dok
Mirela priznaje da su već potrošili više nego što su planirali tijekom Božića.
I u
Zagrebu su trgovački centri puni. Josip navodi da je najviše potrošio na tehniku za djecu, dok Zvonko kaže da je potrošnja nešto veća nego inače, ali ne drastična.
Fenomen Mediterana i baltičkih zemalja
Istraživanja su pokazala da su Hrvati skloni potrošnji, a to je, uz rast primanja, glavni razlog rasta potrošnje posljednjih nekoliko godina.
- Uz Grčku i Litvu hrvatski potrošači u svojim dohocima najviše troše u odnosu na štednju. Dakle, više troše nego štede i to je jedan od fenomena koji se istražuje i koji je zapravo tipičan za mediteranske zemlje, ali vidim i u baltičkim zemljama sličan fenomen, kaže ekonomski analitičar
Damir Novotny.
Fenomen koji će se, čini se, nastaviti i u 2025.
Isplati li se čekati dodatna sniženja?
Kupci s kojima smo razgovarali većinom kažu da bi ta sniženja mogla biti veća, ali svakako se isplati kupiti nešto po umanjenoj cijeni. Da interesa ima pokazala nam je i jutrošnja šetnja riječkim Korzom. Kupaca ima, nisu to neke velike gužve, ali građani obilaze trgovine, traže što je povoljnije i kupuju artikle koje im se čine dobrom prilikom.
Sniženja su za sada većinom od 20 do 30 %, ponegdje i do 50 %. Očekuje se da će u sljedećim tjednima ta sniženja biti i veća, ali će, naravno, izbor proizvoda biti manji.
Ono na što potrošači moraju obratiti pozornost, a što je ujedno i obveza trgovaca, jest da na proizvodima uz sniženu cijenu treba biti istaknuta i najniža cijena tog proizvoda u posljednjih 30 dana, kako bi kupci bili sigurni da je taj proizvod uistinu snižen.
'Kupci se lakše odlučuju na kupovinu'
Interesa ima i kupci se lakše odlučuju za kupovinu, rekla nam je jedna trgovkinja.
- Jako smo zadovoljni odazivom. Očito su čekali da krenu. Najčešće su od 30 do 50 i mislim da će na tome i ostati, rekla je.
Jedna prolaznica rekla nam je kako čeka sniženja poslije Nove godine, kada će kupiti ono što joj treba.