Bitka za Pantovčak: "Pretkampanja je blijeda iz dva razloga"

24.11.2024.

19:43

Autor: Nikolina Ćosić/B. A./Dnevnik/HRT

Iako su mnogi potencijalni predsjednički kandidati aktivni već mjesecima, službena kampanja počet će tek nakon što skupe i predaju potpise za kandidaturu. Moći će ih skupljati od idućeg petka, a u međuvremenu neki su već predstavili programe i slogane. 

Na Pantovčak bi htjelo njih jedanaestero, no koliko će uistinu biti kandidata na predsjedničkim izborima, ovisi o tome tko će u 12 dana skupiti 10 tisuća potpisa...


- Mi ćemo u ponoć 28. na 29. 11. objaviti sve potrebne obrasce za prikupljanje potpisa i svu potrebnu dokumentaciju za predaju kandidatura i isključivo na tim obrascima moći će se prikupljat potpisi. Oni se prikupljaju, daju ih punoljetni građani, naši birači, do 10. prosinca u ponoć, kaže Slaven Hojski, član Državnog izbornog povjerenstva. 


Najkasnije dva dana nakon, DIP objavljuje konačnu listu kandidata, što znači i početak službene kampanje. 


- Dosadašnja pretkampanja je blijeda, blijeda je iz dva razloga. Jedan od razloga je zato što kandidati, premda imaju programe, imaju odgovarajuće političke poruke - oni ih nisu jasno komunicirali. Nemamo sukoba, nadmetanja između odgovarajućih političkih ideja i sadržaja koje oni nude, smatra komunikacijski stručnjak Pero Maldini


Zato se u komunikacijskom smislu mijenjaju taktike - posebno je to vidljivo, smatra komunikacijska stručnjakinja Smiljana Leinert-Novosel, na primjeru aktualnog predsjednika Zorana Milanovića


- Opredijelio se za varijantu koja ga štiti od prevelike komunikacije u javnosti, odnosno on to radi sada indirektno bojeći se da ne pogriješi i to je poanta njegove komunikacije. S druge strane Dragan Primorac mora ići među ljude, mora se izlagati i pokazati da je on drugačiji


Što naglašava i sloganom "Predsjednik koji ujedinjuje", dok se oko Milanovićeva - "Predsjednika za predsjednika" - dignula prašina, uspoređujući ga s Tuđmanovim iz 1997. 


- Marija Selak Raspudić prva je ušla je ušla s originalnim i izazivačkim, i to prema akttualnom predsjedniku, što je sasvim u redu i na mjestu, jer se bori upravo za tu poziciju, aludirajući da će ponuditi više od karaktera, a vidjeli smo što znači karakter Milanovića. S druge strane imamo Ivanu Kekin, koja se obraća mlađoj generaciji i to je preferirano biračko tijelo, kaže Maldini.


Mostov Miro Bulj, smatraju komunikacijski stručnjaci, i u pretkampanji je ostao autentičan naglašavajući da je čovjek iz naroda, no važno je, poručuju, i koga birači mogu vidjeti na poziciji predsjednika. 


- Onaj koji će se oko toga potruditi ima, naravno, usporedno puno veće šanse od onih koji o tome ne vode računa, nego samo brinu o vlastitoj popularnosti, kaže Leinert-Novosel.


Da bi svi mogli iskoristiti svoje glasačko pravo, iz DIP-a podsjećaju birače koji namjeravaju glasati izvan mjesta prebivališta da na vrijeme nabave potvrdu. 

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Od istog autora