HŽ: Raščišćavanje pruge do 10 dana, alternativni pravac preko Slovenije

12.12.2023.

Zadnja izmjena 19:10

Autor: Ivana Perić/B.B.B./M.M./Studio4/HRT/Hina

Završio je očevid željezničke nesreće u Škrljevu kod Rijeke gdje je jučer teretni vlak naletio na pružno vozilo HŽ-a. Jesu li i zašto na vlaku otkazale kočnice, kako se nagađa, otkrit će istraga. Posljedice nesreće otklanjat će se danima, promet prugom Zagreb - Rijeka je obustavljen zbog čega će golemu štetu pretrpjeti i Luka Rijeka.

Golema je materijalna šteta, a jedina sreća u cijeloj priči je da nema stradalih i da nisu izgubljeni životi. 

HRT-ova novinarka Ivana Perić razgovarala je s Stipom Barišićem, voditeljem područne radne jedinice prometa HŽ Infrastrukture.

- U ovom trenutku ne možemo reći je li krivac tehnički faktor ili ljudski. Puštamo povjerenstvo da napravi istragu do kraja i o rezultatima ćemo obavijestiti javnost. U ovom trenutku ne bi bilo korektno reći ljudima da se nešto dogodilo. Na taj način bi vršili pritisak na predsjednike povjerenstva. Nije korektno. Imamo 30 dana, obavijestit ćemo javnost, rekao je.

Sindikat strojovođa upozorava na neodržavanje infrastrukture.

- Mi u zadnjim razdobljima jako ulažemo u infrastrukturu. Ne bih ulazio u to što sindikat priča. Meni je to oblik sindikalne borbe, istaknuo je. 

NA pitanje koliko će potrajati raščišćavanje pruge rekao je kako je to jako teško pitanje. 

- Tamo na tom mjestu nalazi se 19 vagona. Potpuno su razbijeni. Imamo 1000 i nešto tona tereta. Imamo dvije lokomotive i jedan TMD. Sve to moramo maknuti. Kad to sve maknemo moramo prugu osposobiti. Građevinski dio, nakon toga elektro vučni dio. Sedam do 10 dana. Ako se dogodi, bit će jako dobro, rekao je Barišić.

Raščišćavanje pruge moglo bi trajati sedam do deset dana, a dogovoreno je da alternativni pravac za neprekidni prijevoz tereta iz Rijeke bude preko Slovenije, doznaje se iz HŽ Infrastrukture.

S obzirom da se nesreća dogodila u usjeku i da nam vremenske prilike ne idu na ruku, raščišćavanje bi moglo trajati sedam do deset dana. Naš je plan doći s obje strane i početi vagon po vagon rezati i izvlačiti, odgovorili su Hini iz HŽ Infrastrukture.

Za prijevoz putnika su organizirani autobusi, a teretni promet neće se moći odvijati prugom dok se ne otkloni i zadnji dio vlaka.

Kako teretni promet ne bi stajao, sa slovenskom tvrtkom Slovenske železnice Infrastruktura dogovoreno je da alternativni pravac za neprekidni prijevoz tereta iz Rijeke bude preko Slovenije, tj. kolodvora Ilirska Bistrica do 22. prosinca, odnosno dok se mjesto događaja i željeznička infrastruktura ne saniraju.

- Na svu sreću ozlijeđenih nije bilo, no promet je i dalje u prekidu. To će biti zasigurno još nekoliko dana. Putnike na relaciji Rijeka - Plase prevozit će autobusi, kazala je. Kazala je kako je to dio većeg problema "zato što je ta pruga jedini spoj s kontinentalnom Hrvatskom", rekla je novinarka Ivana Perić.

Objasnila je u kako je došlo do nesreće. Dodala je da nije poznato kada će se promet normalizirati jer se velike količine željeza i tereta moraju pomaknuti s pruge.

- Poznato je da je vlak za prijevoz žitarica krenuo iz Koprivnice prema Rijeci, no dolaskom u mjesto Meja, unatoč singalizaciji, nije se zaustavio te se nedaleko od Škrljeva, u usjeku, sudario s pružnim vozilom. Kada će se promet normalizirati na ovoj dionici pitanje je na koje je teško dati odgovor jer velike količine željeza i kompozicije treba maknuti s pruge kao i velike količine tereta koji se rasuo posvuda, a ovaj je teren težak za održavanje pruge koja nema alternativu, dodala je.

Za putnike osiguran autobusni prijevoz


Perić je istaknula i da će za putnike na relaciji Rijeka - Plase voziti autobusi. Zato će željeznički promet između Meje i Škrljeva bit u prekidu, a putnike će na relaciji Rijeka - Plase prevoziti autobusi. Osim putničkog, to remeti i teretni promet - jer riječ je o pruzi kojom teče sav željeznički promet prema unutrašnjosti, zaključila je.

Uzrok nesreće - neiskustvo strojovođe?


Predsjednik Sindikata strojovođa HŽ-a Nenad Mrgan rekao je za HRT kako je moguće da se nesreća dogodila zbog neiskustva strojovođe teretnog vlaka.

- Postoji nekoliko razloga, prvi je način kako se ljudi školuju za strojovođe, gdje su te škole online tri mjeseca i ljudi završe teoretski dio, izlaze na polaganje ispita i dolaze pred povjerenstvo agencije. Tamo ih pitaju hoće li raditi za privatnika. Ako pristanu - odmah će proći, inače se polaže i po 10 puta. Drugi problem je osposobljavanje kod privatnog prijevoznika. Ovaj strojovođa je po informacijama proveo tri mjeseca na osposobljavanju i rezultat je ovo što se odgodilo, rekao je Mrgan.

Dodao je kako su strojovođe jako nezadovoljni jer "rade po 360 sati, a pitanje je kad je čovjek počeo raditi i kako je položio ispit".

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!