Mrgan: Nesreća se dogodila zbog neiskustva strojovođe teretnog vlaka?

12.12.2023.

09:59

Autor: L.P./Studio 4/HRT

Još se istražuju uzroci željezničke nesreće kod Rijeke u kojoj, srećom, nitko nije stradao, no šteta je golema. Između kolodvora Meja i Škrljevo - teretni vlak privatne kompanije velikom je brzinom udario u pružno vozilo HŽ-a. Pruga je zatvorena do daljnjega jer ju je potrebno raščistiti i popraviti, kao i sustav električnog napajanja. Predsjednik Sindikata strojovođa HŽ-a Nenad Mrgan rekao je za HRT kako je moguće da se nesreća dogodila zbog neiskustva strojovođe teretnog vlaka.

- Postoji nekoliko razloga, prvi je način kako se ljudi školuju za strojovođe, gdje su te škole online tri mjeseca i ljudi završe teoretski dio, izlaze na polaganje ispita i dolaze pred povjerenstvo agencije. Tamo ih pitaju hoće li raditi za privatnika. Ako pristanu - odmah će proći, inače se polaže i po 10 puta. Drugi problem je osposobljavanje kod privatnog prijevoznika. Ovaj strojovođa je po informacijama proveo tri mjeseca na osposobljavanju i rezultat je ovo što se odgodilo, rekao je Mrgan.

Dodao je kako su strojovođe jako nezadovoljni jer "rade po 360 sati, a pitanje je kad je čovjek počeo raditi i kako je položio ispit".Situacije iskakanja vlaka već su se dogodile u lipnju.

- Sve je upućeno prema agencijama, prema upravama, HŽ infrastrukture, HŽ Putničkog prijevoza, HŽ Carga. Mi smo imali ovakve nezgodne situacije bježanja vlaka u 6. mjesecu. Interesantan je slučaj o RCC-u, austrijskom prijevozniku na čijem je čelu Milan Brkić koji je rekao da smo mi zločinačka organizacija, kaže Mrgan.

Strojovođe se ne stignu odmoriti i rade s predalekih udaljenosti od kuće.

- Oni su zločinci jer tjeraju ljude da sjednu u osobni automobil i tjeraju ljude da sjednu u auto iz Vinkovaca do Rijeke te putuju 6 sati i onda sjednu na vlak i onda ga voze, pitanje je koliko sati. Mi smo na to sve upozorili agenciju, kao i na ispravnost vagona, dodaje Mrgan.

Najveći problem je signalizacija


Komentirajući jučerašnju nesreću kod Rijeke u kojoj je teretni vlak, koji je prevozio žito, velikom brzinom naletio na pružno vozilo HŽ-a kazao je kako je "strojovođa imao sreće jer je vozio modernizirani vlak".


- Navodno je privatna firma iznajmila vagone, oni su ga navodno popravili kako bi bili sposobni za prijevoz ukrajinskog žita. Dogodi se da odjednom vlak ne koči. Ovaj strojovođa mogao je vlak zaustaviti električnom kočnicom, ali sumnjiva je i ispravnost kočnica, ističe Mrgan.


I na modernim željezničkim postajama, problem je signalizacija.


- U Hrvatskoj se registrira sve i svašta, u zadnjih par godina to se dogodilo na pruzi, to su bili uglavnom vlakovi javnih prijevoznika. Da se radi o HŽ Cargu, već bi nam odavno oduzeli dozvolu, naglašava Mrgan.


- Mi imamo problem upravljanja prometom, u Okučanima imamo neispravnu signalizaciju, nemamo centralno upravljanje kao u čitavoj Europi, ovdje je bila riječ o igri slučaja prisebnog prometnika, kaže Mrgan.


- I pruge koje su modernizirane, nisu sigurne. Okučani su modernizirani, no ipak kod svake kiše sve ovisi o prometniku i strojovođi, sve se odjednom zacrveni, zaključuje Mrgan. 

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!