12:41 / 07.08.2021.

Autor: Sandra Lacković /Dnevnik u podne/HTV

Dovršava se vijadukt Prapratno, bili smo na gradilištu

Dovršava se vijadukt Prapratno na trasi pristupne ceste za Pelješki most.

Dovršava se vijadukt Prapratno na trasi pristupne ceste za Pelješki most.

Foto: HRT / IMS

Napreduju pristupne ceste prema Pelješkom mostu. U sklopu stonske obilaznice koju gradi grčki Avax je i vijadukt Prapratno. Za njega je Brodosplit isporučio ukupno 2.580 tona čelične konstrukcije, a segmenti se ugrađuju metodom navlačenja posebnim hidrauličkim sustavom. S radnicima Brodosplita na završnom spajanju i montaži čelične konstrukcije bila je naša ekipa.

On je dug 223 metra, svi segmenti izgrađeni su u škveru Brodosplita, morskim putem dovezeni u Prapratno, a nakon toga na gradilište. Spajanje je započelo krajem lipnja. Brodosplit je potpisao ugovor s grčkim Avaxom o izradi čelične konstrukcije za vijadukt Prapratno i most Ston.  Sve je to dio stonske zaobilaznice koju gradi Avax, duge 18 km, vrijedne više od 500 milijuna kuna bez PDV-a.

Riječ je o građevinski iznimno zahtjevnom projektu. Na gradilištu je trenutačno 20-ak radnika i inženjera Brodosplita, a u projektu je sudjelovalo oko 100 radnika Brodosplita. Ovo je važna dionica pristupnih cesta Pelješkog mosta koji bi trebao biti dovršen na proljeće 2022., a pristupne ceste trebale bi biti puštene pred turističku sezonu. Radovi dobro napreduju. Kompletna izrada dokumentacije prema glavnom projektu odrađena je u Brodosplitu - kao i izrada, rezanje, zavarivanje, montaža, bojanje.

Konstrukcija je iz pet segmenata dopremljena na gradilište, tamo spajana i hidrauličkim pumpama navučena preko doline, objasnio je za HTV Matko Balić iz Brodosplita.

U idućih mjesec dana konstrukcija bi se trebala spustiti na konačne ležajeve. S obzirom na znanje i iskustvo, relativno jednostavan projekt za Brodosplit. Inače, uz Vijadukt Prapratno Brodosplit je s grčkim Avaxom ugovorio izradu čelične konstrukcije i za Stonski most.

Podsjetimo, Grci grade stonsku obilaznicu - dugu 18 kilometara, vrijednu 511 milijuna kuna bez PDV-a. Riječ je o građevinski iznimno zahtjevnoj dionici. Pelješki most trebao bi biti gotov na proljeće 2022-ge, a pristupne ceste do početka iduće turističke sezone.

Sandra Lacković za Dnevnik u podne HTV-a javila je da se na gradilištu intenzivno radi te da će uskoro biti dovršeno spajanje i montaža čelične konstrukcije na vijaduktu.


Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!