Virtualni asistent za zemljišne knjige i katastar naziv je novog pretraživača putem kojega građani mogu u samo nekoliko klikova dobiti informaciju o statusu svojih zemljišnoknjižnih i katastarskih predmeta. Više o tome u emisiji Dobro jutro, Hrvatska rekao je Damir Habijan, ministar pravosuđa, uprave i digitalne transformacije.
Habijan je otkrio što je virtualni asistent za zemljišne knjige i katastar te kako se upotrebljava.
- Asistent koji bi trebao pomoći svim građanima i građankama sa zemljišnoknjižnim problematikama katastra i gruntovnice baziran je na umjetnoj inteligenciji i pruža podršku građanima na portalu Uređena zemlja. Uz njega možete na brži način saznati podatke o nekretninama, promjeni nekretnina, status zemljišnoknjižnog katastarskog predmeta..., rekao je Damir Habijan, ministar pravosuđa, uprave i digitalne transformacije.
Navodi kako u ovom trenutku imaju 21 000 razgovora koje je asistent obavio s građanima. Ističe i da je asistent interaktivan. U slučaju da upišete pogrešan podatak ili nedovoljno informacija ipak ćete doći do odgovarajućeg rezultata.
- Na samom portalu Uređena zemlja ima rubrika pomoć, čak i video gdje je jasno objašnjeno na koji način možete dobiti informacije koje vas zanimaju, kao i različite isprave: zemljišnoknjižni izvadak, izvadak iz baze zemljišnih podataka, posjedovni list. Postoji vodič koji objašnjava pojmove, rekao je Habijan.
- U ovom projektu sve je sakupljeno na jednom mjestu, što je i cilj digitalizacije, umjesto da idete na pet, šest šaltera kako biste obavili stvar, sada možete uz nekoliko klikova. Ono što je ključno, daje vam informaciju na kojem nadležnom mjestu nešto možete obaviti, dodao je.
Korisnici putem virtualnog asistenta mogu izraditi službene isprave.
- To su zemljišnoknjižni izvadak, posjedovni list, izvadak iz baze zemljišnih podataka. Uskoro ćemo izaći i s jednim projektom za naše poduzetnike, gdje neće biti korištenja usluga javnog bilježnika ako želimo mijenjati poslovnu adresu trgovačkih društava, rekao je Habijan.
Dodaje kako ipak moramo doći po štambilj ovlaštene osobe za određeni papir koji smo isprintali.
Habijan je objasnio i u kojim pravnim situacijama virtualni asistent može biti od pomoći.
- Za jednostavnije pravne situacije kao one da vam objasni što je zemljišnoknjižni izvadak, što je gruntovnica, što je vlastovnica, da ne morate pitati odvjetnika, no za složenija pitanja imate mogućnost obratiti se putem e-maila ili dobijete kontakt nadležne osobe, naglašava Habijan.
Sustav e-Građani dobiva novi potportal Životne situacije
Habijan je rekao kojih je to šest virtualnih asistenata uvelo Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije.
- Imamo e-Predmet, e-Ovrhe, e-Komunikaciju, e-Oglasnu ploču, Registar nesolventnosti, tj. insolventnosti te uvjerenje da se ne vodi kazneni postupak, dodaje Habijan.
Komentirao je i činjenicu da sustav e-Građani ima više od dva milijuna korisnika.
- Sa svojih 106 usluga pomaže građanima i brojne su pozitivne povratne informacije. Novina koju pripremamo je potportal Životne situacije. To je nešto po uzoru na ovog virtualnog asistenta i trebalo bi građanima pomoći u rješavanju pravnih dilema. Za sada je previđeno 20 životnih situacija, rekao je Habijan.