Ispred zgrade gradske uprave Kaštela okupilo se 200-tinjak građana na mirnom prosvjedu upozorenja. Protive se projektu tunela Kozjak i spojne ceste od čvora Vučevica na autocesti do čvora na državnoj cesti 8.
04.04.2024.
17:38
Autor: Magdalena Šipić/S.M./Regionalni dnevnik/HRT
Ispred zgrade gradske uprave Kaštela okupilo se 200-tinjak građana na mirnom prosvjedu upozorenja. Protive se projektu tunela Kozjak i spojne ceste od čvora Vučevica na autocesti do čvora na državnoj cesti 8.
U Građanskoj inicijativi "Spasimo Kozjak i Kaštela", tvrde da je projekt višestruko štetan i poručuju da će učiniti sve što je u njihovoj moći - da ne bude realiziran.
Projekt spojne ceste Vučevica s 2,5 kilometra dugim tunelom, tvrde u Građanskoj inicijativi "Spasimo Kozjak i Kaštela" - skup je, nepotreban pa i štetan. I od njega, kažu, koristi neće imati nitko, a ponajmanje "grad dvoraca".
- Dovodi u opasnost sve nas šta prometujemo i živimo u Kaštelima na više razina. Npr. ako se dogodi prometna nesreća na jednoj od dvije glavne prometnice kroz Kaštela svi ostali putevi su zakrčen, izjavio je Ante Garbati iz Građanske inicijativa "Spasimo Kozjak i Kaštela".
Prosvjed protiv tunela kroz Kozjak i gradnje nove prometnice
Foto: Ivana Ivanovic / PIXSELL
Pribojavaju se i mogućih zagađenja te uništavanja kulturne i prirodne baštine.
- Sve je to fino obrađeno u Studiji utjecaja na okoliš, međutim pitanje je što će se iz te Studije nakon ovoga zahvata provesti i hoće li se provesti, kazala je Antonela Čmrlec iz Građanske inicijative "Spasimo Kozjak i Kaštela".
Zato je, kažu, bolje spriječiti nego liječiti. Tomislav Tadin iz Građanske inicijative "Spasimo Kozjak i Kaštela" izjavio je kako se nada civiliziranom i kulturnom sprečavanju projekta, da se „prožvače” još jedanput sve te „da se uvidi da ovo stvarno nema smisla za nikoga."
- Rješenja treba tražiti u javnome prijevozu i treba tražiti podršku europskih institucija da odobre projekte koji su nama dobri i da se napravi revizija svega ovoga šta se narod buni, rekao je Vinko Grgurević iz Građanske inicijative "Spasimo Kozjak i Kaštela".
I prema svemu sudeći - neće stati. Tonči Žanko iz Građanske inicijative "Spasimo Kozjak i Kaštela" rekao je da su ljudi spremni na sve, pa čak i - leći pod bager.
Projekt, koji uz cestu i tunel obuhvaća i tri nadvožnjaka, jedan cestarski prilaz, dva vijadukta, nathodnik planinarskog puta i zidove zaštite od buke u cijeloj dužini trase - trebao bi se dovršiti u roku od 36 mjeseci. Vrijedan je više od 74 milijuna eura, a za izvođača je odabrana te prije mjesec i pol u posao uvedena - kineska tvrtka koja je bila zadužena i za izgradnju Pelješkoga mosta.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora