Zagrebačka žičara projekt je koji nikada neće doći na nulu, sam ulog u žičaru nikada neće biti otplaćen, rekao je zamjenik zagrebačkog gradonačelnika Luka Korlaet u razgovoru za Dnevnik HTV-a o danas svečano otvorenoj skupoj zagrebačkoj igrački - žičari - za koju se zna da će proizvoditi gubitke.
- Nažalost, nikada žičara neće doći na nulu. Ona je, kao što znate, koštala 537 milijuna kuna. Ono što smo s cijenama karata željeli postići je da u operativnom smislu, održavanja i svih troškova koji idu uz to jest da ih pokrijemo u nekih 50 posto, rekao je Luka Korlaet na pitanje hoće li ikada ova žičara prestati proizvoditi gubitke.
Kredit se, rekao je, otplaćuje 12 godina u ratama od 45 mil. kuna godišnje i nakon toga on će biti otplaćen.
- Sam ulog u žičaru i njezin tzv. hladni pogon neće nikada biti otplaćen. U tom smislu smo s cijenama karte probali naći neki balans, da to ublažimo, rekao je zamjenik zagrebačkog gradonačelnika.
Upitan što će biti ako splasne želja građana za vožnjom žičarom, Korlaet je kazao kako je vožnja vrlo ugodna, ali je činjenica da na vrhu Sljemena nedostaje sadržaja koji bi dodatno privukli građane. Potrudit će se, kaže, da to promjene.
- Mi smo se danas provezli žičarom i stvarno je jako, jako ugodna vožnja. Pogled na grad je prekrasan, kabine imaju panoramski pogled, 360 stupnjeva. ali je činjenica da gore nedostaje sadržaja. Mi ćemo se do kraja ovog mandata koncentrirati na to da se na vrhu pojave neki dodatni sadržaji - ugostiteljski, rekreativni - a novac ćemo nastojati naći, rekao je.
Dodao je kako postoje načini da se iz vlastitih sredstava, iz EU fondova ili kroz javno-privatno partnerstvo dođe do sredstava za atraktivne sadržaje na vrhu Sljemena, ali pritom, ističe, treba paziti na ponašanje u prirodi, jer ipak se radi o parku prirode.
Cijene karata vrlo su se pažljivo radile
Upitan zašto su građani Zagreba dobili drugačije cijene karata za vožnju žičarom, Korlaet je kazao da je ZET angažirao konzultantsku tvrtku u formiranju cijena, koja je proučila cijene u regiji, a uspoređivane su s BDP-om.
- Zbilja je velika pažnja uložena u to da cijene budu prihvatljive, rekao je. A što se tiče različitih cijena za građane Zagreba, željeli smo biti maksimalno fer prema građanima koji žičaru plaćaju kroz svoj porez, odnosno prirez, pa nam se činilo da im treba izaći u susret, rekao je.
Objasnio je da će se osobnom iskaznicom dokazivati je li netko građanin Zagreba te je izrazio nadu da to neće izazvati zastoje u vožnji žičarom.
- Djeca do 15 godina i osobe s invaliditetom, bez obzira na to odakle dolaze, neće plaćati kartu, za njih je vožnja besplatna, potvrdio je Korlaet.
Odvoz otpada - vruća tema za gradsku skupštinu
Uoči nove sjednice Gradske skupštine, odvoz otpada vruća je tema, a Korlaet je za Dnevnik HTV-a govoreći o tome istaknuo kako se nada da će sve biti spremno za primjenu novog načina odvoza otpada do 1. srpnja.
- U e-savjetovanju zaprimljeno je oko 1100 primjedbi koje se mogu grupirati u neke iste grupe. Najčešća primjedba bila je litraža vrećica. Građani misle da su ponuđene od 20, odnosno 40 litara prevelike i da bi 10-litarska vrećica bila primjerenija, pa smo to uvažili, rekao je zamjenik gradonačelnika o završenom e-savjetovanju,.
Dodao je da se ostale primjedbe tiču načina organizacije odvoza otpada, u slučaju kada kante nije moguće zbrinuti unutar zgrade, nego na javnoj površini.
- Tu ćemo morati iznaći neki modul, tako da se ti boksovi naprave uniformno, modularno i da dogovorimo način njihove ugradnje, rekao je Korlaet i poručio da do 1. srpnja kreću u realizaciju.