Mještani Kaprija danas su donijeli odluku o deblokadi nove trajektne luke na otoku. Uvjereni su da će se postići dogovor o budućem rasporedu pristajanja brodova. Inače, više od tri tjedna četiri su puta dnevno - blokirali novo pristanište, za koje tvrde da se ne može smatrati dovršenim sve dok se ne uredi i pristupna cesta.
Trajektna linija 532 danas je bez ometanja pristala u novoj luci koja je izgrađena europskim novcem. Prosvjednici su se povukli, u vjeri da je bar privremeno razriješen kaprijski gordijski čvor.
- Znači, srijedom, petkom i nedjeljom trajekt staje na staro pristanište, a ostalim danima na novo, s tim da brzobrodska linija trajno ostaje na starom pristaništu, naglasila je inicijatorica prosvjeda na otoku Kaprijama Barbara Klisović.
A na početku dana činilo se da će Kaprije biti potpuno odsječene od kopna. Naime, blokirana je i stara riva.
- Jutros je Udruga branitelja Domovinskog rata prosvjedovala samo da se što prije okonča ovo rješenje, jer mještani Kaprija prosvjeduju na novoizgrađenom trajektnom pristaništu, dodao je predsjednik MO-a Kaprija Kristijan Radovčić.
A sve je počelo zbog pristupne ceste na čije se uređenje obvezala gradska uprava.
- Mi smo blokirali nešto što nije završeno. Bi li se Pelješki most pustio u promet da se nisu ceste napravile? - Ne bi, poručila je inicijatorica prosvjeda na otoku Kaprijama Alma Tucelj.
Projektna dokumentacija je u pripremi - poručuju iz gradske uprave.
- Radi se o cesti 4. kategorije, širine do 3,5 metra s mogućnošću izrade određenih proširenja da bi se mogla vozila, a u ovom slučaju su to traktori i prikolice mimoići u slučaju potrebe, istaknuo je Joško Jurić, Upravni odjel za komunalne djelatnosti Grada Šibenika.
U međuvremenu gosti koji borave na otoku i dalje se pitaju kamo će i kada koji brod pristati.
- Došli smo s brzim i sada ne znam samo za kući kako da idemo, rekao je Joža, gost iz Slovenije.
- Taj dogovor mora biti javan, kada i gdje će stajati katamaran, a kada trajekt, kazala je gošća iz Srbije Marija.
Službenu potvrdu o tome odobravaju li sve mjerodavne institucije korištenje i novog i starog pristaništa - do zaključenja ovog priloga nismo dobili.
No svi to očekuju - jer ako se nova riva ne bude koristila - Lučka uprava morat će Europi vratiti 3,2 milijuna eura, koliko je projekt stajao.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!