Na prostoru Porto Baroša u Rijeci jutros je počelo uklanjanje dviju dizalica koje su lani teško oštećene tijekom ljetnog nevremena. Riječ je o lokaciji buduće ACI marine Rijeka, čija bi izgradnja trebala početi potkraj godine. Radovi na uklanjanju dizalica, koje su postale opasne za okolinu, trebali bi završiti u roku od osam dana.
Započeli su radovi na učvršćivanju statike dviju dizalica koje su napravljene u riječkom brodogradilištu 1957. godine. Nažalost, zbog jednog ljetnog nevremena prošle godine one su jako uništene i odlukom konzervatora odlučeno je da se mogu slobodno ukloniti.
Na prostoru Porto Baroša i Senjskog pristaništa izgradit će se buduća ACI marina Rijeka, jedna od najmodernijih i najsuvremenijih marina na cijelome Mediteranu. Riječ je o kapitalnoj investiciji u hrvatski nautički turizam, a dobivanje građevinske dozvole je u tijeku. Time se Rijeka dodatno otvara svojim građanima, gostima i svim turistima nautičarima koji će doći u ovo sjeverno turističko odredište na Jadranu, jer je prostor Porto Baroša i Senjskog pristaništa niz desetljeća bio zatvoren za građanstvo.
- Konačno imamo građevinsku dozvolu i na neki način s tom građevinskom dozvolom smo spremni za početak radova. Prije početka treba odraditi nekakve predradnje, jedna od njih je demontaža dizalica, druga je skladište 41 koje bi trebalo srušiti, a treća pripremna radnja koju bi trebalo do jeseni odraditi je čišćenje akvatorija, rekao je Anđelko Petrinić, direktor ACI - GITONE d. o. o.
- Mi planiramo danas završiti učvršćivanje "nogu", odnosno pokretnih kotača dizalica. Nakon toga imamo mobilizaciju auto dizalice, skidat će se segment po segment na pod. Kasnije će autogeni rezači to kasirati na transportne mjere, cijeli materijal završava u našem skladištu na Kukuljanovu, gdje se nekom predobradom obrađujem, ide dalje i moguće je da će se jednog dana na to željezo neke druge dizalice sagraditi, rekao je Zoran Mislej, direktor Regije Jadran, Metis d. d.
- Dizalice su iz 1957.godine, interesantno je reći da su sagrađene u 3. maju. To su portalne dizalice nosivosti do 5 tona. One su do prije par godina bile u funkciji, vrijeme je napravilo svoje, nevrijeme je zabilo zadnji pečat. a zadnji čavao zabit ćemo mi, rekao je Mislej.