Istra je napokon s ostatkom zemlje spojena - dvjema tunelskim cijevima. U promet je svečano puštena obnovljena stara, 5 kilometara duga cijev Tunela Učka. To je jedan od najvećih infrastrukturnih zahvata na Istarskom ipsilonu.
25.09.2025.
Zadnja izmjena 15:54
Autor: Marko Percan/Pe.F./D.S./Dnevnik/HRT/Hina
Istra je napokon s ostatkom zemlje spojena - dvjema tunelskim cijevima. U promet je svečano puštena obnovljena stara, 5 kilometara duga cijev Tunela Učka. To je jedan od najvećih infrastrukturnih zahvata na Istarskom ipsilonu.
Na obnovi stare cijevi radilo je 150 radnika, a postavljeni su novi sustavi odvodnje i vodoopskrbe, s obzirom na to da se u spiljama oko tunela nalaze podzemni izvori.
Ugrađeni su i novi sustavi vatrodojave, signalizacije, videonadzora, LED rasvjeta i nova armiranobetonska podloga kolnika.
Radovi vrijedni 25 milijuna eura počeli su prije godinu dana nakon otvaranja druge cijevi tunela.
Na svečanosti je bio i premijer Andrej Plenković, koji je prethodno stigao u Pazin na proslavu Dana Istarske županije. Sudjelovali su i ministar mora prometa i infrastrukture Oleg Butković te istarski i primorsko-goranski župani Boris Miletić i Ivica Lukanović.
- Sada kada će u funkciji biti u potpunosti dvije cijevi, mijenja se cijela slika pristupa Istri, protočnost i sigurnost prometa. Utjecat će to i na gospodarske tokove, na turizam, na promet, na ukupni razvoj i zaista će ove dvije cijevi tunela Učka biti spoj Istre s Hrvatskom, snažan, čvrst i rekao bih - zauvijek, poručio je Plenković.
Istaknuo je da će se promet prema Istri dodatno poboljšati dovršetkom posljednje dionice autoceste od tunela do Matulja, na kvarnerskoj strani, duljine 12 kilometara. To se očekuje do kraja 2026. Time će se istarski ipsilon povezati s riječkom obilaznicom i mrežom hrvatskih autocesta.
Plenković je dodao da preostaje izgraditi drugi vijadukt preko doline Mirne i most preko Limskog kanala, čime će se u potpunosti završiti istarski ipsilon s četiri trake.
Najavio je mogućnost pretvaranja Istarskog ipsilona u "iks", izgradnjom dionice od Žminja do Labina. Procjenjuje se da bi radovi stajali oko 400 milijuna eura, a trajali tri godine.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je da je za realizaciju punog profila Istarskog ipsilona uloženo do sada nešto više od 600 milijuna eura, a nakon isteka koncesije sva će izgrađena infrastruktura ostati u vlasništvu Republike Hrvatske.
- To je princip na kojem ova Vlada ustraje, graditi i ulagati za budućnost, a ne odustajati i ne rasprodavati ono što generacije stvaraju, naglasio je Butković.
Među prvima kroz tunel je prošao i HRT-ov novinar Marko Percan.
- Budući da kroz ovaj tunel dnevno prođe od 14 do 18 tisuća vozila, onda ovo svakako znači mnogo. Mnogo znači područje iza same Učke, od Učke do Matulja, koje se gradi i koje će se graditi do 2027. i tek kada se to područje završi, tada će Istarski ipsilon u svom punom profilu biti spojen na mrežu hrvatskih autocesta, rekao je novinar.
Dobra je vijest za vozače da će vožnja, primjerice, od Pule do Zagreba trajati samo dva i pol sata. Što se cestarina tiče, za dionicu Pula - Učka potrebno je izdvojiti 11,40 eura.
- Stara cijev tunela Učka otvorena je 1971., a tijekom svih ovih godina kroz nju je prošlo čak 80 milijuna vozila. Sve je obnovljeno, kolnik, instalacije, odvodnja, ventilacije, rasvjeta te sustav sigurnosti i evakuacija, istaknuo je Percan.
Radovi su trajali godinu dana, vrijedni su 25 milijuna eura, a bilo je angažirano 150 radnika, mahom hrvatskih tvrtki.
- Velik je dan za sve njih danas, a njega će uveličati predstavnici Vlade, koji su trenutačno u Pazinu na svečanosti obilježavanje Dana Istarske županije i Rujanskih odluka. To su odluke iz 1943. kojima je odlučeno da će se Istra pripojiti matici domovini.
S istarskim županom Borisom Miletićem razgovarao je novinar Marko Percan.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora