Obišli smo gradilište autoceste Križišće - Žuta Lokva. Riječ je o dugoočekivanim radovima, koji se izvode u više faza, i nastavak su autoceste A7. Najživlje je na gradilištu kod Novog Vinodolskog, a u skorije vrijeme trebali bi početi radovi i na ostalim dijelovima buduće autoceste. Bude li sve teklo prema planu - vozila će, osim magistralom, od Križišća do Žute Lokve moći prometovati i autocestom - od 2030. godine.
Radovi na dionici buduće autoceste u punom su zamahu. U zaleđu Novog Vinodolskog probija se tunel dug oko 850 metara. Niče vijadukt duži od tisuću metara.
- Trenutačno se odvijaju radovi iskopa tunela, glavne i servisne cijevi, gdje smo iskopali otprilike 50 posto. Ispred nas je vijadukt Ričina i rade se njegovi temelji, a tu su i radovi na samoj trasi koja se nastavlja nakon vijadukta, govori Dario Krajter, predstavnik izvođača radova.
Ova dionica duga je oko 10 kilometara. Uključuje i spojne ceste s Jadranskom magistralom. Pred građevinskim radnicima je nimalo lak zadatak.
- Dionica je zahtjevna jer se praktički nakon tunela odmah prelazi u vijadukt i tu je dosta organizacijskog posla, treba dobro promisliti kako ćemo raditi, jer s ove strane naguravat ćemo čelične konstrukcije za vijadukt, govori Krajter.
Dok se bude gradilo kod Novog Vinodolskog, radni strojevi osvanut će i na ostalim dionicama.
Početkom godine raspisan je javni natječaj za 2. fazu radova, odnosno dionicu od Križišća do Selca, vrijednu oko 310 milijuna eura.
- U 3. fazi se planira dovršetak u istočnom smjeru, odnosno prema Žutoj Lokvi, i on je u planu da bude dovršen do 2030. godine, govori Sanjin-Velebit Pešut, koordinator za građenje HAC-a.
Dakle, za sedam godina, put do Like i Dalmacije, uz onaj preko magistrale i uske zavojite ceste do Vratnika ili preko Bosiljeva, vodit će ovim putem.
- Okvirno, od Orehovice do Senja put bi se skratio za oko 50 kilometara, ako gledamo da se vozi po autocesti, govori Sanjin-Velebit Pešut.
Skratit će putovanje, ali i donijeti olakšanje mještanima
Skratit će autocesta putovanje, ali i donijeti olakšanje mještanima crikveničko-vinodolske rivijere.
U srcu sezone ovim dijelom magistrale prođu deseci tisuća vozila.
- U svakom slučaju, to je super. Do Rijeke će trebati 20 - 25 minuta, govori Damir iz Novog Vinodolskog.
- Nadamo se da će biti bolje. Gdje god da se obilaznica napravila - bilo je bolje, ističe Nada iz Novog Vinodolskog.
Dovršetkom ove, ali i izgradnjom autoceste prema Dubrovniku, napokon bi trebala biti dovršena hrvatska mreža autocesta.