Završetkom obnove OŠ Petra Zrinskog, koju je danas obišao zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević sa suradnicima, obnovljene su sve u potresu oštećene osnovne škole u Gradu Zagrebu. Riječ je o šestom cjelovito obnovljenom školskom objektu, te devetoj školi koja je otvorena u proteklih godinu dana.
Cijena obnove bila je čak 16,6 milijuna eura jer je riječ o jednoj od najstarijih škola i kao takva je pod zaštitom.
Pritome je gradonačelnik kazao kako od novog ministra zaduženog za obnovu očekuje bolju organizaciju.
- Vjerujem da će biti izabran u Saboru, to je očekivano, i kada postane ministar, imat ćemo sastanak na kojem ćemo zajedno predstaviti što su stavovi Zagreba, kako ubrzati obnovu privatnih zgrada. To je nadležnost države, ne Grada, rekao je Tomislav Tomašević, gradonačelnik Zagreba.
Zamjenik gradonačelnika Luka Korlaet naglasio je da se u ovoj godini očekuje dovršetak obnove još četiriju škola u Zagrebu - gimnazije Tituš Brezovački, Gornjogradske gimnazije, Škole primijenjene umjetnosti i Prve ekonomske škole.
Dosad su se u obnovljene škole vratila 2193 đaka, a u obnovu je uloženo ukupno 366 milijuna kuna, poručio je Korlaet.
Tomašević: Voda poskupljuje 15 posto u ožujku
Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio je da će od ožujka u Zagrebu voda poskupjeti 15 posto, istaknuvši da razlog nije Vladina uredba o povećanju visine naknade, nego nužna ulaganja u vodnu infrastrukturu u koju nije ulagano posljednjih 70 godina.
Iako je u prosincu poskupljenje najavljeno u iznosu od 20 posto, Tomašević je istaknuo kako će se ono umanjiti s obzirom na to da je Vlada odgodila uredbu o povećanju visine naknade, i smanjiti ga na 15 posto.
- Međutim, i dalje postoji potreba za ulaganjem, kako bi bilo manje pucanja cijevi i gubitak od 50 posto vode u vodoopskrbnoj mreži, rekao je Tomašević na konferenciji za novinare.
Već je prije najavio da će voda poskupjeti u ožujku, istaknuvši da je trenutna situacija s vodnom infrastrukturom, koja stalno puca, neodrživa.
- Povući ćemo 1,8 milijardi kuna iz europskih fondova, ali to moramo sufinancirati s 30 posto. S obzirom da vodoopskrbna poduzeća po zakonu moraju biti samoodrživa, mogu jedino povećati svoje prihode, nema drugog rješenja, rekao je Tomašević.
Razgovara se s organizatorima INmusic festivala
Odgovarajući na pitanje što je s održavanjem INmusic festivala, Tomašević je istaknuo da Grad s organizatorima vodi razgovore.
- Mislim da bi se oni trebali oglasiti hoće li se festival organizirati ove godine, jer su oni organizatori, istaknuo je Tomašević, ne otkrivajući detalje.
Taj najveći open-air festival u Hrvatskoj do sada još nije objavio hoće li se festival održati 2023. godine. To nije uobičajena praksa, znajući da se na festivalima takve veličine glavni izvođači festivala objavljuju mjesecima unaprijed. Primjerice, za prijašnja izdanja tog festivala, organizatori su najavljivali headlinere potkraj godine koja je prethodila novom izdanju festivala, a tada su se već mogle kupiti i ulaznice.
Prošle godine organizator INmusica Zoran Marić progovorio je o upitnoj održivosti festivala te je od Grada Zagreba zatražio da bude strateški partner, tražeći, među ostalim, stabilnu financijsku potporu.
Mi cijelo vrijeme razgovaramo koliko treba da se pomogne kako bi organizatori to nastavili raditi dalje. Zapelo je na financijama, kao i uvijek, rekao je Tomašević.
Tramvaji od sredine siječnja bez reklama
Komentirao je najavu tvrtke Info Media Group Hrvatska da će protiv njega podignuti kaznenu prijavu jer je Grad Zagreb uskratio suglasnost ZET-u za oglašavanje na gradskim tramvajima. Zbog tog poteza, prema ranijoj najavi gradonačelnika, na tramvajima od sredine siječnja više neće biti reklama.
Svaka tvrtka ima pravo zaštititi svoj interes na sudu. No, ja neću odustati od te odluke, nikakve prijetnje kaznenim prijavama neće me pokolebati, komentirao je Tomašević koji je uvjeren da je ta odluka u najvećem interesu grada.
Istaknuo je da je od tih reklama ZET uprihodio samo 5 milijuna kuna, dok mu Grad Zagreb daje milijardu kuna subvencija. Razlog uskrate suglasnosti je i taj što su se tramvaji morali micati iz voznog reda zbog obljepljivanja, ali i pritužbe građana.