Prometne gužve na krajnjem jugu i ove su turističke sezone pokazale da je potrebna bolja cestovna povezanost. Vlada je odobrila novo kreditno zaduženje Hrvatskih autocesta, zahvaljujući kojem bi se napokon izgradile dugoočekivane dionice autoceste Križišće - Žuta Lokva te Doli - Dubrovnik.
Pelješki most povezao je dubrovačko područje s ostatkom države, no Jadranska magistrala i dalje je preopterećena. Naime, Dubrovnik je ujedno i tranzitno područje prema južnijim zemljama. U kombinaciji s turističkom sezonom, postojeće dvotračne ceste to sve teže podnose.
- Prije nekoliko godina, bilo je riječi o autocesti do Dubrovnika, koja bi išla preko teritorija susjedne Bosne i Hercegovine. Naime, to je bila tehnički manje zahtjevna opcija. Ipak, odlučeno je da će autocesta do Dubrovnika ići hrvatskim teritorijem i to upravo ovdje do Osojnika, izvijestila je Ivana Brailo Drnas.
Odlukom Vlade o kreditnom zaduženju osigurana su financijska sredstva upravo za tu najjužniju dionicu planirane autoceste prema Dubrovniku, od Dola do Osojnika.
- Donijeli smo odluku da ćemo ići u refinanciranje tri jumbo kredita, preostala tri jumbo kredita u Hrvatskim autocestama i dodatno se zadužiti u iznosu od 600 milijuna eura, da bi mogli izgraditi u cijelosti Jadransko-jonski koridor kroz Hrvatsku, Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture.
- Autocesta je ono nešto čemu se mi već jako dugo nadamo i evo, konačno, nakon što je Vlada Andreja Plenkovića realizirala projekt Pelješkog mosta, brze pelješke ceste, došla je na red i izgradnja ceste, i to od Dola do Osojnika, autoceste, kaže Mato Franković, gradonačelnik Dubrovnika.
- Time će Dubrovačko-neretvanska županija biti kvalitetno povezana, građani će udobnije, bolje živjeti, gospodarstvo će bolje funkcionirati, ističe Nikola Dobroslavić, dubrovačko-neretvanski župan.
Dubrovčani do ulaza na autocestu kod Ploča putuju oko dva sata, a do brze ceste za Pelješki most u Dolima malo manje od sat vremena.
- Baš radim u turizmu i dosta gosta imam koji se baš žale na taj dio puta, znači, kad se siđe s autoputa do Dubrovnika, da je nezgodno njima i nisu naučili na nešto takvo, ali sigurno da bi Dubrovnik trebao imati autoput, navodi Đani Daničić, Dubrovnik.
- Pa, mislim da je to dobar potez, jer Dubrovnik zaslužuje autocestu. Koliko se kilometara autoceste gradi od glavnog grada prema svugdje, a prema Dubrovniku ništa, kaže Darko Mađar, Dubrovnik.
No, planirana dionica Doli - Dubrovnik s ostatkom hrvatske mreže autocesta bit će povezana tek do 2030. godine. Dotad, od Dola do postojećeg ulaza na autocestu kod Ploča putovat će se postojećom cestom preko Pelješkog mosta i kroz dolinu Neretve.