Tristotinjak radnika Zagrebačkog električnog tramvaja (ZET) prosvjedovalo je u srijedu zbog niskih plaća, loših radnih uvjeta i stanja voznog parka, te su zatražili povećanje koeficijenata.
31.05.2023.
Zadnja izmjena 17:10
Autor: Ivona Zadro/HRT/Hina
Tristotinjak radnika Zagrebačkog električnog tramvaja (ZET) prosvjedovalo je u srijedu zbog niskih plaća, loših radnih uvjeta i stanja voznog parka, te su zatražili povećanje koeficijenata.
Organizator prosvjeda Neven Brnjas, obraćajući se prosvjednicima ispred Uprave ZET-a rekao je da su nedavno potpisanim kolektivnim ugovorom povećani koeficijenti za plaće zaposlenima u Upravi, a onima na kojima stoji cijeli sustav ostali su isti.
Kaže kako su plaće vozača ZET-a godinama iste i obračunavaju se po koeficijentu 2,40, kontrolori imaju koeficijente 2,10, a u servisu neki imaju sramotno mali koeficijent 2.
Također je ustvrdio da se mogu dogoditi teže nesreće zbog neispravnih ZET-ovih tramvaja i autobusa, nedostatka potrebnog alata i zaposlenika.
- Radni uvjeti su teški, hangari prokišnjavaju, dotrajali su, prljavi i neodržavani, busevi voze na 'ćelavim' gumama, vrata im ne rade, ne šalje ih se čak ni u spremište na zamjenu. Pola 'novih' tramvaja se raspalo i ne voze, a pola koji voze jedva se održavaju, čak su i tramvaji stari 45 do 55 godina u boljem stanju, rekao je Brnjas.
Podsjetio je da su se dogodili slučajevi otkazivanja kočnica i upitao treba li doista netko stradati da bi se nešto poduzelo.
Uprava tvrdi da je sve u redu iako se u protekle dvije godine mandata gradske vlasti "apsolutno ništa nije radilo", a ako se tako nastavi morat ćemo poduzeti daljnje korake, ne samo radi sigurnosti vozača nego i putnika, poručio je.
Upitan jesu li moguće industrijske akcije Brnjas je najavio da će najesen, ostane li situacija nepromijenjena, organizirati obustavu prometa, u čemu imaju potporu većeg dijela sindikata.
Potporu zahtjevima dali su Ilija Tadić iz Sindikata vozača tramvaja i autobusa, saborska zastupnica Radničke fronte Katarina Peović, predsjednik Novog sindikata Mario Iveković i oporbeni zastupnici zagrebačke Gradske skupštine.
Dodao je da su tehnički uvjeti za rad kriminalni.
- Iznad radnika lete golubovi i doslovno s**u po ljudima. Kada pada kiša, curi voda, vrata se ne mogu zatvoriti, propuh je, naglasio je Brnjas.
Brnjas je naglasio kako zbog malih plaća odlaze radnici, pa oni koji ostaju moraju raditi prekovremene.
Mali broj radnika radi na održavanju vozila. I na taj način dolazi do izvlačenja veće količine novca iz samog ZET-a.
- Po mom saznanju ostalo je pedesetak radnika, prije ih je bilo 400, kazao je Brnjas.
Rekao je da je ZET postao "krava muzara". Za ZET radi velik broj privatnih tvrtki te se tako novac izvlači na sve strane.
- To je kao jedno sito, sve je manje radnika, a sve više outsourcinga, naglasio je Brnjas.
- Čuo sam da se pokušavalo vrbovati moje prijatelje da se prosvjed otkaže. Čak su se određene političke stranke željele uključiti u organizaciju prosvjeda. No ovo nije politički prosvjed, već se čaša napunila do vrha, situacija je teška i treba se krenuti u rješavanje problema, poručio je Brnjas.
Dodao je da je s Tomaševićem razgovarao prije izbora i zamolio ga da riješi situaciju u ZET-u.
- On mi je rekao da će to riješiti čim dođe na vlast. Međutim, situacija je još gora, jednostavno je postalo neodrživo, kazao je.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora