Što napraviti kada dobijete vrtoglave račune za vodu?

07:00 / 29.12.2021.

Autor: Dobro jutro, Hrvatska/HRT/D.D.

Što napraviti kada dobijete vrtoglave račune za vodu?

Što napraviti kada dobijete vrtoglave račune za vodu?

Foto: Dobro jutro, Hrvatska / HRT

Umirovljene supružnike iz Zagreba koji vikendom borave u svojoj vikendici u Zagorju šokirao je iznos računa za vodu od 1269 kuna za tu istu vikendicu.

- U prosjeku imamo oko 100 do 150 kuna ratu, a to se dogodilo nakon što su radnici Zagorskog vodovoda promijenili brojilo, do tad je bilo sve u redu, kaže njihova kćer i dodaje kako su se žalili Vodovodu i povjerenstvu, no svi su ih odbili.


- Rekli su da na vodomjeru nisu utvrđene nikakve nepravilnosti i da taj račun moramo platiti. Ipak, mislim da je nemoguće potrošiti za dvočlanu obitelj, koja tamo dolazi vikendom, u dva mjeseca 90 kubika vode, dodala je.


Ovo zasigurno nije jedini takav slučaj, a pitanje koje se postavlja je koji su nam uopće izgledi da ostvarimo svoja prava kada se žalimo? Tomislav Lončar, tajnik Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, kaže kako u ovom konkretnom slučaju postoji nekoliko stvari na koje treba obratiti pozornost – je li brojilo konstantno očitavano, ili su vršene procjene pa je nastala razlika nakon što je brojilo pročitano; je li negdje curila voda ili je možda brojilo preskočilo brojku kod mjerenja.


- Potrošač može zatražiti da se brojilo provjeri, da se provjeri njegova ispravnost, što vrše inspektori nadležnih službi, ističe i dodaje kako se može dogoditi i da nastane greška prilikom očitavanja zamijenjenog vodomjera.


- Ljudi iz Zagrebačkog holdinga znaju da mi nismo ti koji će navijati za potrošače ako nisu u pravu, ali isto tako da ćemo se boriti za njih ako smatramo da su u pravu, kaže Lončar, i kao član u zagrebačkom povjerenstvu za kontrolu javnih usluga, ističe kako povjerenstvo ima jedan renome.


Godinu dana prošlo je od potresa u Petrinji i Sisku, a za jednu srušenu kuću još uvijek dolazi račun za vodu.


- Onaj tko dobiva takve račune, tu je bilo računa i za vodu i za struju i za plin, treba se obratiti davatelju usluge jednim prigovorom, i onda se to mora riješiti – moraju dobiti odgovor u roku od 15 dana, ističe Lončar.


Postoji više načina očitavanja vode, od digitalnih brojila, do samoočitovanja i procjena, kako se snaći u svemu tome?


- Prema uredbi o najnižoj cijeni vodnih usluga, mi mjesečno plaćamo nekakvu naknadu u koju je uračunato i mjesečno očitanje brojila. Većina trgovačkih društava je jednostavno to zaboravila i preskočila, a uredno uzimaju novac iz tog dijela novca, s tim bi se isto tako netko trebao pozabaviti. Kad govorimo o procjenama, to će se već izravnati kad se očita. Ono što je najbitnije je da su ta glavna brojila u vlasništvu trgovačkih društava, ali mi potrošači se ne bi trebali prema tome odnositi kao da nas nije briga. Mi bi trebali barem svakih dva mjeseca, ako ne i mjesečno, očitati svoje brojilo u slučaju kakvog kvara da možemo reći kada se točno pokvarilo, pa da imamo i određena prava, zaključuje Lončar.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!