Tomašević reagirao na otvaranje predmeta zbog imenovanja Uprave Holdinga

16.06.2021.

11:59

Autor: HRT

Tomislav Tomašević

Tomislav Tomašević

Foto: Robert Anic / PIXSELL

Sporazum o suradnji Možemo! i SDP-a, kojim bi bila dogovorena većina u zagrebačkoj Skupštini, trebao bi biti potpisan u 13 sati. Sadržavat će 28 točaka o programskoj suradnji dviju stranaka. A jutros je u Zagrebačkom holdingu obavljena primopredaja, nakon što je djelomično imenovana nova Uprava, na čijem će čelu biti Nikola Vuković.


Upravo imenovanje Uprave i Nadzornog odbora našlo se pod povećalom Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa. Ono je otvorilo predmet u kojem se ispituje je li novi gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević u imenovanju poštovao zakonsku proceduru. Imenovanje i otvaranje predmeta izazvali su brojne reakcije. Priopćenjem je reagirao i sam Tomašević.

Njegovu reakciju prenosimo u cijelosti:

Odluka o novoj Upravi i Nadzornom odboru Zagrebačkog holdinga je pravno valjana, sukladna je Zakonu o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi i Zakonu o trgovačkim društvima te je već upisana u registar Trgovačkog suda.

U pogledu najavljenog pokretanja postupka ispred Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa zbog navodnog kršenja procedure, ocijenili smo da je stanje u Zagrebačkom holdingu zahtijevalo neodgodivo djelovanje, te smo odluku donijeli sukladno važećim zakonima i dosadašnjoj uvriježenoj praksi. Ovdje treba istaknuti i dodatnu okolnost da u trenutku dok predstavničko tijelo nije konstituirano niti ne može dati prijedlog članova uprava i nadzornih odbora.

U prilogu uvriježenoj i pravno valjanoj praksi da se članovi uprava i nadzornih odbora ne imenuju na prijedlog predstavničkog tijela govori i stajalište Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa navedeno u očitovanju iz srpnja 2013. godine, u kojem se navodi “da u slučajevima u kojima dolazi do kolizije odredbe članka 15. stavka 2. ZSSI-a i odredbe članka 48. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi primjenjuje se, prema načelu lex posterior derogat legi priori, odredba onoga zakona koji je kasnije stupio na snagu, odnosno odredba članka 48. ZLPS-a, na temelju koje općinski načelnik, gradonačelnik, odnosno župan imenuje i razrješava predstavnike jedinica lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave u tijelima trgovačkih društava u kojima jedinica lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave ima dionice ili udjele u vlasništvu (kapitalu društva)”. Smatramo kako je to smisao tog stajališta Povjerenstva, koje kaže da u slučaju kolizije dvaju zakona prednost ima zakon koji je kasnije donesen. Isto stajalište sadržano je u izvješću Povjerenstva za 2013. godinu koje je usvojio Hrvatski sabor.

Ukoliko Povjerenstvo ipak utvrdi da sam prekršio Zakon o sprječavanju sukoba interesa iskoristit ću pravna sredstva koja su mi na raspolaganju jer smatram da je njegov članak 15. stavak 2. protivan Zakonu o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi koji jasno definira ovlast gradonačelnika da imenuje predstavnike trgovačkih društava u vlasništvu grada koji donose odluke o članovima uprava i nadzornih odbora tih trgovačkih društava. ZLRUS jasno dozvoljava gradonačelniku koji je ostvario izravno demokratski mandat da imenuje članove uprava i nadzornih odbora da bi osigurao građanima da usluge koje pružaju ta društva budu kvalitetnije i ekonomičnije.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!