07:29 / 18.03.2021.

Autor: Žana Morović-Rudić/Regionalni dnevnik/IMS/HTV/HRT

Traju radovi na rekonstrukciji pristaništa Žigljen

Radovi na rekonstrukciji pristaništa Žigljen

Radovi na rekonstrukciji pristaništa Žigljen

Foto: Regionalni dnevnik / HRT

Unatoč tomu što se na jednoj od najprometnijih trajektnih linija na Jadranu, Žigljen - Prizna plovi nesmetano, pristanište na paškoj strani veliko je gradilište. Luka Žigljen uređuje se i nadograđuje novim rampama koje će omogućiti pristajanje dvaju velikih trajekata, te istodobni ukrcaj i iskrcaj putnika i vozila. Projekt je vrlo važan za otok Pag, ali i cijeli podvelebitski kraj.


Trajektna linija Žigljen - Prizna nije bila u prekidu čak ni tijekom Domovinskog rata. Bila je to jedina pouzdana veza između sjevera i juga Hrvatske. Tek ponekad trajekti ostanu privezani zbog olujne bure. Udari koji ovdje pušu i do 180 kilometara na sat desetljećima su "nagrizali" pristanište. Staro će se produžiti, a njemu će se pridružiti još dvije novouređene obale.

- Po projektu imamo Obalu 1, Obalu 2 i Obalu 3. Obala 2 je već sada postojeće pristanište gdje trajekt i sada pristaje, kazao je Zvonimir Zubović, glavni nadzorni inženjer na gradilištu pristaništa Žigljen.

- Radi se sve po sistemu utvrdica, ne obalnih zidova tako da dođe do razbijanja valova, objasnio Stipan Žilić, inženjer na gradilištu pristaništa Žigljen. 

Zbog dizanja razine mora obala će biti viša za pola metra, a najzahtjevniji su radovi oni podmorski. 

- Moraju se raditi podmorski iskopi, zatim betorniranje temelja, a onda se na te temelje slažu kao lego kockice betonski blokovi,  kazao je Zubović.

- Danas je dosta vjetra pa se ne rade pomorski radovi. Ali čim vjetar tane odmah se ide s pojačanjem, kazao je Žilić. 

- Preko ove linije godišnje prođe preko milijun putnika i preko 350 tisuća vozila. Po prihodma smo 5. na Jadranu, istaknuo je Igor Vidas, ravnatelj Lučke uprave Novalja.

Veća i funkcionalnija luka donijet će i više putnika većim trajektima.

- Bit će to trajekti do 120 metara, a sada su najveći do 90 metara. Dakle mislimo na budućnost , kazao je  ravnatelj Lučke uprave Novalje.

U budućnosti planiraju i izgradnju višenamjenskog objekta u luci u kojima će biti  biljetarnica, restoran...

Ipak je to prvi dodir s otokom Pagom, dodao je Vidas.

S druge strane velebitskog kanala, Lučka uprava Senj planira se natjecati, također za europska sredstva, kako bi i Prizna imala dvije rampe i mogućnost istodobnog priveza dvaju velikih trajekata, što bi znatno smanjilo gužve tijekom ljetnih mjeseci.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!