Jesu li nacionalni ispiti obračun s lažnim odlikašima?

23.06.2022.

07:42

Autor: V.K./U mreži Prvog/HR/HRT

Škola je završila

Škola je završila

Foto: U mreži Prvog / HRT

Ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja Vinko Filipović rekao je u emisiji U mreži prvog da se do sada polagalo 26 ispita državne mature. Ostali su još hrvatski jezik i matematika. Naglasio je da je sve prošlo besprijekorno zahvaljujući ispitnim koordinatorima, ravnateljima i nastavnicima srednjih škola.


- Što se tiče promjena u 2023., uvidjeli smo da ukidanje praga eseja kao uvjeta prolaznosti hrvatskog jezika, nije bilo dobro rješenje. Prošle je godine 1650 učenika predalo prazan papir. 3250 učenika imalo je nula bodova, rekao je i dodao kako je esej važan dio ispita te je stoga odlučeno da se ponovno vrati prag eseja kao uvjet prolaznosti ispita iz hrvatskog jezika.

Druga novost koja očekuje maturante 2023. jedinstveni je ispit iz hrvatskog jezika. 

- Treća stvar, ništa manje važna, je da će ispit 2023. biti u cijelosti po novom kurikulumu za hrvatski jezik, rekao je.

Damir Jelenski, ravnatelj zagrebačke Gimnazije Tituša Brezovačkog istaknuo je kako su promjene nužne te se sustav mora prilagoditi činjenici da se svijet brzo mijenja. Kako kaže, moramo biti spremni na promjene kako mature, tako i cjelokupnog školovanja.

Filipović je rekao da će Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja na svojim stranicama, najkasnije do 30. rujna, objaviti ogledne kataloge i ispite, što će pomoći budućim maturantima.

Ravnateljica Osnovne škole "Jelenje -Dražice" Dejana Paškvan-Žeželj, istaknula je da su promjene nužne i sukladno s tim pozdravlja nacionalne ispite.

- Osnovna škola "Jelenje -Dražice" je jedna od 81 škole koja je provodila nacionalne ispite. Od ovog trenutka znamo što nam se događa u školi, a da bi se počela rješavati problematika treba je znati analizirati i naći korake za rješavanje.

Na pitanje kakvo su znanje pokazali učenici iz 5 predmeta, rekla je da su učenici pokazali znanje na osnovnoj i srednjoj razini. Postoje mala odstupanja u području fizike i kemije.

Filipović je rekao kako su nacionalni ispiti za učenike osnovnih škola pokazali ono što je doista istina.

- Nacionalni ispiti su rezultat kompetencije učenika koju su pokazali pišući ispite za gradivo kroz 4 godine. Nerealno je uspoređivati test koji učenici imaju u redovitoj nastavi s testom koji obuhvaća gradivo kroz 4 godine, rekao je.

Naglašava da su željeli nacionalne ispite kao rezultat realnog stanja bez dodatnih priprema.

- Mora se naglasiti da su iza nas godine pandemije i online nastave. Učiti kemiju i fiziku online nije bilo na isti način kvalitetno i moguće kao uživo. Upravo se to odrazilo na znanje kada su učenici pisali nacionalni ispit, rekao je i dodao kako rezultate ispita ne gleda katastrofično nego realno.

Kaže kako je bio cilj da se ovim rezultatima daju smjernice.

- Pouke mogu izvući učenici i roditelji, a poslužiti će i ravnateljima škola te stručnim službama i nastavnicima, govori i dodaje kako za rezultate nacionalnih ispita nisu krivi učitelji, već čitav obrazovni sustav, svatko u svojoj domeni.

Na pitanje što je za školu pouka kad je riječ o rezultatima nacionalnih ispita, Paškvan-Žeželj je rekla kako će sada sve službe analizirati stanje a da se pritom nikoga ne optužuje te da se sagleda na koji način poboljšati sustav na mikrorazini i na koji način izvući maksimum od učenika, u skladu s njegovim mogućnostima. 

Jelenski je rekao da je zagrebačka Gimnazija Tituša Brezovačkog druga u Hrvatskoj koja je uvela prijamne ispite. Oni pokazuju kako ocjene ne koreliraju sa znanjem.

- Prošle je godine 14 učenika dobilo nula bodova iz matematike, a došli su na prijamni s peticama. To pokazuje da u sustavu nešto nije dobro, rekao je i dodao da pozdravlja sustav nacionalnih ispita, zato što nije ugodno raditi s učenicima koji nemaju nikakvo ili slabo znanje, ponajprije iz matematike.

Na pitanje jesu li nacionalni ispiti obračun s lažnim odlikašima, Filipović je rekao da to nije istina.

- Nacionalni ispiti služe tome da svi razmisle na koji način vrednovati. Ocjenjivanje je najteži dio nastavničkog posla, naglasio je te dodao kako će od iduće godine nacionalni ispiti biti za sve učenike osnovnih škola.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!