Rijeka već neko vrijeme muku muči s gužvama u prometu i nedostatkom parkirališnih mjesta. Stoga uvodi nove, dodatne polaske autobusa, a stvoreni su i preduvjeti za uvođenje Park and Ride sustava - kombinacije individualnog i javnog prijevoza.
26.03.2025.
Zadnja izmjena 17:25
Autor: Jelena Tomac/B. A./Regionalni dnevnik/HRT
Rijeka već neko vrijeme muku muči s gužvama u prometu i nedostatkom parkirališnih mjesta. Stoga uvodi nove, dodatne polaske autobusa, a stvoreni su i preduvjeti za uvođenje Park and Ride sustava - kombinacije individualnog i javnog prijevoza.
Dugotrajno kruženje automobilom u potrazi za parkirališnim mjestom svakodnevica je brojnih Riječana koji žive ili rade u centru grada.
- Katastrofa, kaže Kristina.
- Ljudi su ludi, ostavljaju svugdje aute, dobivaju kazne, dodaje.
- Ako ja tu ne dođem u 7 i pol ili ranije, užasno je teško naći, kaže Mauro.
- Zavisi u koje vrijeme dođete, ujutro pola sata, 45 min, nekad pet minuta, sve zavisi kakve ste sreće, prije loto nego parking, kaže Saša.
A samo tri kilometra dalje, u Ulici Milutina Barača, popriličan broj praznih parkirališnih mjesta. Upravo je ta ulica određena kao prva lokacija Park and Ride sustava u Rijeci, kombinacije individualnog i javnog gradskog prijevoza.
- Vrlo jednostavno, parkirate, prošećete do parkirnog aparata, izaberete opciju, ako ste sami platite 2 eura kreditnom ili debitnom karticom, dobijete papirić s kojim idete u autobus, rekao je Željko Smojver, direktor TD Rijeka plus.
U cijenu cjelodnevne parkirališne karte uključena je i usluga prijevoza autobusom. Vožnja njime do centra grada traje otprilike sedam minuta. Od sljedećeg mjeseca vozit će puno češće.
- Treba reći da će korisnici imati na raspolaganju 20 polazaka od torpeda prema centru grada, odnosno 20 od centra grada prema Baračevoj ulici, rekao je Robert Mrvčić, direktor KD Autotrolej.
Pojačavaju se i ostale gradske linije, s ukupno 69 dodatnih polazaka. U Autotrolej je došlo 15 novih vozača pa je situacija sada bitno bolja. Broj polazaka približava se onom iz svibnja 2024., prije redukcije voznog reda.
- Autotrolej sada raspolaže s 257 vozača i očekuje se u vrlo skoro vrijeme dolazak još 13 vozača, što znači da su mjere koje smo poduzeli stabilizirale poslovanje Autotroleja, rekao je riječki gradonačelnik Marko Filipović.
Bio je to i jedan od bitnih preduvjeta za uvođenje Park and Ride sustava.
- Mislim da je odlična ideja s obzirom na to da će biti više mjesta u gradu, kaže Riječanka Laura.
- Znaju općenito ljudi tu parkirati pa idu na noge u grad, dodaje.
- Čuo sam, ali iskreno ne znam što da mislim o tome. Nemam baš neke velike nade da će to uspjeti, mišljenja je Mauro.
Ovisno o uspjehu ove prve Park and Ride lokacije, razmišljat će se o širenju sustava na još neke prikladne lokacije u Rijeci.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora