Stonska obilaznica
Foto: Grgo Jelavic / PIXSELL
Nakon izgradnje Pelješkog mosta i najvećeg dijela pristupnih cesta, do završetka cijelog projekta spajanja krajnjeg juga s ostatkom zemlje ostalo je još puštanje u promet stonske obilaznice. Kada će se i to dogoditi, na gradilište je došao provjeriti resorni ministar Oleg Butković.
Butković je na Pelješcu provjerio kako teku radovi na izgradnji obilaznice koja je dio završne faze projekta Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom.
- Radovi su u završnoj fazi, a vjerujem da će tehnički pregled prije otvaranja biti na vrijeme i kako treba, kazao je Butković.
Rekao je i da je autocesta do Dubrovnika u pripremnoj fazi.
- To je velik projekt koji nije realiziran na vrijeme te su istekle dozvole, koje smo morali ponovno izrađivati. Dugo smo imali i jednu žalbu, ali Hrvatske ceste vode to uspješno do građevinske dozvole. Onda ćemo vidjeti kako sve financirati jer, prema procjenama, vrijednosti je od jedne do jedne i pol milijarde eura, rekao je Butković.
Dodao je kako bi most u Omišu trebao biti gotov u jesen te da je bitno nastaviti iduće faze tog projekta.
Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić istaknuo je da je posljednja dionica završne faze projekta Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom najkraća, ali složena.
- Na dionici imamo pet objekata. Od važnijih su tuneli Supava i Polakovica po 1300 metara, most Ston 485 metara i dva podvožnjaka. Svi su u visokoj fazi gotovosti, osim tunela Supava, gdje se još radi na centralnoj odvodnji. To će vrlo brzo biti gotovo i počet će asfaltiranje, rekao je Škorić.
Kad završe radovi na obilaznici, napokon će odahnuti i sam Ston, za kojega je otvaranje Pelješkog mosta značilo početak gužvi.
- A sad će onaj dio tranzita koji je inače namijenjen za prolaz mimo Stona biti jednostavno relaksiran. U Ston će dolaziti oni koji žele okušati naše gastronomske proizvode, prošetati se zidinama, kazao je Vedran Antunica, načelnik općine Ston.
Datum završetka stonske obilaznice više se puta produljivao. S obzirom na to da se projekt Pelješkog mosta financira iz europskih fondova, hoće li Hrvatska ostati bez dijela europskog novca?
- Nećemo. Mi smo praktički sve svoje već iskoristili i zapravo nama je rok kraj ove godine, poručio je Škorić.
Projekt Pelješkog mosta obilježio je prvo desetljeća Hrvatske u Europskoj uniji. S novom financijskom omotnicom dolaze i zahtjevi za nove cestovne projekte.
- Činjenica je - neće moći sve financirati iz europskih fondova, jer za to nema dovoljno sredstava. Ali ćemo gledati da te projekte financiraju Hrvatske ceste kroz svoj proračun, ali i kroz međunarodne kreditne institucije, da pokušamo realizirati s jednim povoljnim zajmom, rekao je Butković.
Na jugu se tako nadaju brzoj cesti do zračne luke, brzoj cesti preko Pelješca, ali i autocesti do Dubrovnika.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!