Butković: Nova pruga Križevci - mađarska granica do kraja 2025.

04.11.2024.

Zadnja izmjena 18:11

Autor: Ivica Grudiček/Dnevnik/P.F./D.M./HRT

U srijedu se otvara nova dionica najvećeg infrastrukturnog projekta u državi - željezničke pruge od Križevaca do granice s Mađarskom, vrijedna 350 milijuna eura. Od ukupno 42 kilometra zasad je završeno 75%, a potpuno izgrađena bit će do kraja iduće godine. Riječ je o važnom Mediteranskom koridoru koji će spojiti riječku luku s mađarskom prijestolnicom.

Od Koprivnice do zagrebačkog Glavnog kolodvora za 45 minuta - obećanje je koje su godinama slušali građani Carevdara i Lepavine. Željeznica je za njih oduvijek vitalno sredstvo prijevoza.

Već četiri godine traje rekonstrukcija stare pruge te izgradnja drugog kolosijeka od Križevaca pa sve do granice s Mađarskom.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković je najavio da će novi i rekonstruirani stari željeznički kolosijek od Križevaca do mađarske granice biti potpuno izgrađeni i spremni za promet do kraja 2025. godine.

Butković je obišao novoizgrađeni željeznički vijadukt kod Carevdara te kolodvor u Lepavini, koji se nalaze na trasi drugog kolosijeka mađarska granica - Križevci.

Izjavio je da je trenutačna izgrađenost otprilike 75 posto te da se istovremeno gradi i na potezu Dugo Selo - Križevci. Na toj su trasi radovi odavno trebali biti privedeni kraju, ali nisu jer je konzorcij zapao u financijske probleme.

- Sada na tom dijelu pruge između Zagreba i mađarske granice posao vodi tvrtka Dalekovod i vjerujem da će i taj posao biti gotov do kraja iduće godine, rekao je Butković.

Istovremeno se gradi i na potezu Dugo Selo - Križevci. Na toj trasi radovi kasne jer je izvođač zapao u financijske probleme.

- Tu je bilo jako puno problema s hrvatskim konzorcijem koji je dobio taj posao prije osam godina. Uz sve te nedaće i teškoće privodimo projekt kraju, tamo smo 80 posto završili još treba odraditi 20 posto, rekao je Butković.

Važna je to tranzitna pruga na takozvanom Mediteranskom koridoru koji će brže i efikasnije spojiti riječku Luku s Budimpeštom.

Godine 2020. prije same rekonstrukcije ovom je prugom prometovalo 25 putničkih te šezdesetak teretnih vlakova na dan. Kad se posao završi taj će se broj udvostručiti.

U HŽ Infrastrukturi u idućih deset godina planiraju uložiti čak šest milijardi eura u modernizaciju naših pruga i kolodvora. 

Novinari su pitali ministra i o gradnji brze ceste od Križevaca do Kloštra Vojakovačkog koja je u tijeku te nastavku gradnje prema Koprivnici.

- Ta se prometnica gradi, unatoč prvotnim problemima stvorenim poremećajima na svjetskom tržištu, izjavio je Butković. Dodao je da se nastavak gradnje brze ceste od Kloštra Vojakovačkog prema Koprivnici planira, kao i brza cesta prema Virovitici.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!