Hrvatska je sjecište prometnih pravaca i u Europi važan je čimbenik prometne politike i povezivanja. Uz pomoć novca iz europskih fondova Hrvatska proživljava pravu prometnu renesansu. Dovršen je projekt Pelješki most, povezan s pristupnim cestama, obnavljaju se i moderniziraju brojne druge prometnice.
U idućih 10 godina najviše novca ulagat će s i željezničku infrastrukturu, a neće biti zaboravljen ni pomorski i zračni promet, istaknuto je to na Konferenciji Eurotransformacija Hrvatske.
Pelješki most spojio je Hrvatsku, diljem zemlje gradi se na svakom koraku. Iz Nacionalnog plana oporavka financirat će se i modernizacija naplata cestarine. Beskontatknim plaćanjem smanjile bi se gužve na autocestama već u sezoni 2025.
Hoće li zbog modernizacije radnici postati višak?
- Jedan od najvećih problema beskontaktne naplate je upravo kontrola prometa koji se dešava, i oni će svi raditi na kontroli prometa. Jedan će dio ljudi otići prirodnim putem u mirovine, a drugi dio će biti zaposlen na održavanju i kontroli, kaže predsjednik Uprave Hrvatskih cesta
Josip Škorić.
Riječka luka uz bok Kopru
Otkad smo dio Unije, pokazalo se da se do novca za investicije može lakše doći. Uz ceste, intezivno se obnavljaju i luke. Osobito riječka, koja sada može stati uz bok Luci Koper.
- Rijeka polako se vraća tamo gdje joj je mjesto, ali i čitav niz drugih luka u koje smo ulagali svo ovo vrijeme. Ja to zovem renesansom na hrvatskoj obali. Nema otočnog mjesta u priobalju i na otocima da nije bilo obnove rive, lukobrana. Kažem da od Marije Terezije nije bio tolikih ulaganja, tvrdi ministar mora, prometa i infrastrukture
Oleg Butković.
Inovativni projekti i talenti
Velik iskorak, ne samo u prometu i infrastrukturi, napravljen je u Hrvatskoj i u novim tehnologijama.
- Imamo nevjerojatne talente u tom svijetu i nevjerojatne ljude koji mogu kreirati inovativne projekte koji su globalno relevantni. Međutim, do sada su uglavnom odlazili u inozemstvo, radili su za neke vanjske tvrtke. Sada ih pokušavamo zadržati kako bi 'kreirali business i dodanu vrijednost iz Hrvatske', kaže predsejdnica udruge CRO STARTUP
Hajdi Ćenan.
Osim u digitalizaciju, u godinama pred nama, najavljeno je - ulagat će se u željeznice. Najveći izazov, istaknuto je, neće biti novac, nego kako projekt dovršiti na vrijeme.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!