Zagreb ulazi u razdoblje velike prometne transformacije. Izrađuje se i studija koja bi iz temelja trebala promijeniti javni autobusni prijevoz. Stručnjaci analiziraju gdje nedostaje autobusnih linija, koje se preklapaju i kako ih bolje povezati s tramvajima i vlakovima.
ZET sa 148 autobusnih linija povezuje 17 gradskih četvrti, ali i Zagreb s Velikom Goricom, Zaprešićem te okolnim općinama. Kako naselja rastu, raste i potreba za većom mrežom javnog prijevoza.
- Mislim da bi možda bilo dobro uvesti neku liniju Dubrava-Črnomerec, da ne bude samo tramvaj već i autobus, istaknula je Zagrepčanka Martina.
- Trebalo bi možda pojačati vozni red, dodala je Anica.
Učestala kašnjenja ZET-ovih autobusa više nisu iznimka nego pravilo.
- Busevi previše kasne, pogotovo ovaj prema Velikj Gorici, i kad dođe onda je pun, tako da ljudi nema dovoljno prostora, ustvrdio je Lukas.
Zbog velikih gužvi, zagrebački autobusi prosječno voze brzinom od samo 18 kilometara na sat.
- Naše autobusne linije koriste iste prometnice kao i sva ostala vozila. U onom dijelu gdje imamo žute trake, gdje bi trebali biti malo brži, gdje bi trebalo biti protočnije, svjedočimo da su one učestalo zagušene ostalim vozilima i taksi vozilima, upozorio je glasnogovornik ZET-a Domagoj Zeba.
Četiri koncepta buduće autobusne mreže
Da su promjene potrebne svjesna je i gradska vlast. Spremni su izdvojiti milijun eura za temeljitu Studiju optimizacije mreže.
Prvi koncept obuhvaća pojednostavljenu mrežu s češćim polascima, - koja bi za putnike značila i češća presjedanja. Drugi je kompleksnija mreža s više linija, ali s rjeđim polascima. U trećem modelu autobusi ne idu kroz grad već su povezani s tramvajem i vlakom, dok četvrta verzija kombinira najbolje elemente svih pristupa.
Četiri koncepta buduće autobusne mreže:
1. Pojednostavljena mreža s češćim polascima
2. Kompleksna mreža s najvećom pokrivenošću "feeder"
3. Sustav koji lokalne linije spaja s tramvajem i vlakom
4. Kombinirani model koji spaja prednosti prethodna tri koncepta
- Projektant je dužan ponuditi sva četiri modela i onda ih razraditi do te mjere da ćemo imati nove linije, koje će se možda drugačije zvati, drugačijim putevima putovati i točne polaske svih tih linija, pojasnio je Andro Pavuna, pročelnik Ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost Grada Zagreba.
Izrada strudije trajat će 16 mjeseci. Cilj nije samo zadržati postojeće putnike, već privući dodatne korisnike koji se danas uglavnom koriste automobilima.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!