Sueski kanal i dalje je zatvoren za plovidbu zbog divovskog kontejnerskog broda koji se nasukao i potpuno zaustavio pomorski promet u jednom od najvažnijih plovnih putova na svijetu. Više od 100 brodova čeka na prolazak kanalom, a gubici za pomorske kompanije sve više rastu.
Našem Vladimiru Šetki javio se zadarski kapetan Alen Gospić sa svojega LNG tankera i objasnio o čemu se radi i zašto brod-grdosija još nije odsukan.
- Uzrok je vjerojatno blackout, kako mi u pomorskom žargonu znamo reći, dakle zatajenje pomorskoga stroja i pumpi kormila, a kako se radi o velikom brodu na relativno malom manevarskom prostoru, konačni ishod je nasukavanje koje je zaustavilo kretanje broda. Puno je faktora u igri, na to treba obratiti pozornost, rekao je.
Objasnio je da je riječ o velikom kontejnerskom brodu dugom 400 m, punom kontejnera, na 8-9 katova.
- Njegov zaustavni put puno je duži, posebno ako je pogonski stroj zakazao i ne može se utjecati na smanjenje brzine, dodao je.
Kapetan Gospić kaže i da dodatni impuls radi vjetar koji djeluje na nadličje ili freeboard.
- To je vertikalna udaljenost od morske površine do gornje neprekinute palube, plus katovi kontejnera koji su izloženi sili vjetrova, dodao je.
Već četvrti dan remorkeri bezuspješno nastoje pomaknuti brod.
- Takvi veliki kontejneraši vrše trgovačke operacije sa "spregerima" kojih nažalost u ovom slučaju nema, već će se trebati kontejneri iskrcati koristeći dizalice i maone, a taj će postupak vjerojatno trajati minimalno sedam dana, zaključio je Gospić.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!