12:06 / 29.03.2021.

Autor: T.D./Studio 4/HRT

"Uobičajena brzina prolaska kroz Sueski kanal je 8 čvorova, a brod je vozio 13 čvorova"

Rajko Jurman

Rajko Jurman

Foto: Studio 4 / HRT

Kapetan Rajko Jurman iz Lučke uprave Rijeka gostovao je u emisiji HTV-a Studio 4 te komentirao kontejnerski brod koji od utorka blokira Sueski kanal.

Jedan od razloga zašto se brod "zaglavio" u Sueskom kanalu, Rajko Jurman ističe zato što je brod dugačak 400 metara, a širina Sueskog kanala je 290 metara na tom području.

- Kao uzrok se spominje i pješčana oluja s jakim vjetrom snage 40 čvorova. Upravo u ovim trenucima događa se odsukavanje tog broda, vjerujem da će ovog puta brod uspješno biti odsukan jer je njegova krma pozicionirana u polovici kanala. Četrnaest tegljača radi na oslobođenju broda, rekao je.

Čak 400 brodova čeka na prolaz kroz Suez. Za odsukavanje broda su angažirani snažni tegljači. 

- Područje je dosta izazovno i kompleksno. Obalni zid na koji je brod udario, dogodio se možda uslijed prevelike brzine. Vjerojatno u trenutku puhanja vjetra, dodalo se malo brzine brodu da bi se lakše mogao kontrolirati. Uobičajena brzina prolaska kroz Sueski kanal je 8 čvorova, a brod je u trenutku udara vozio 13 čvorova.

Dio kompanija je preusmjerio brodove. Sve to stvara troškove brodarima jer se troši gorivo.

- Vjerujem da ova ruta koja se sad koristi je kraća. S nekim strožim propisima moći se regulirati prolaz kroz kanal. Sjeverna ruta ovisi o vremenskim prilikama, a Sueski kanal je otvoren tijekom čitave godine. 90 posto svjetske trgovinske razmjene rješava se morem, a taj pravac je vrlo važan i treba ga održavati plovnim, rekao je.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!