00:12 / 29.03.2021.

Autor: Miro Aščić/Dnevnik/IMS/HRT/S.M.

Nastavljeni su pokušaji da se brod odsuče iz Sueskog kanala

Pokušaji da se odsuče brod "Ever Given" u Sueskom kanalu

Pokušaji da se odsuče brod "Ever Given" u Sueskom kanalu

Foto: Mohamed Abd El Ghany / REUTERS

Nastavljaju se pokušaji da se odsuče megakontejnerski brod "Ever Given" koji je nasukan u Sueskom kanalu i već šesti dan blokira jedan od najprometnijih trgovačkih putova na svijetu. Posljednje vijesti govore kako se brod malo pomaknuo, što je probudilo nadu da bi kanal, kojim godišnje prođe gotovo 20 000 brodova, uskoro mogao biti deblokiran.

Danonoćno se pokušava pomaknuti nasukani divovski brod. Naizmjenice po 12 sati odsukuju ga tegljači i jaružala koja su već iskopala desetke tisuća kubičnih metara pijeska, ali posao im otežava stijena ispod broda. Os broda pomaknuta je 30 stupnjeva, kormilo i propeleri su proradili, ali grdosija dugačka 400 metara i dalje je dijagonalno nasukana i blokira Sueski kanal.

- Ne možemo odrediti koliko je točno vremena potrebno da se riješi ovaj problem. Riječ je o brodu s velikim teretom i u plitkoj vodi. Ne znam što će se događati s brodom nakon bušenja i guranja, kazao je general-pukovnik Ossama Rabei, direktor Uprave Sueskog kanala. 

Sve otežavaju jaka plima i vjetar u Sueskom kanalu, a nizozemska kompanija koja radi na odmicanju broda tvrdi da se nije suočila s tako složenim zadatkom. Egipatski predsjednik Abdel Fatah al-Sisi naredio je pripreme za uklanjanje 18.300 kontejnera kako bi se umanjila težina broda, dok se uprava Kanala nada da se neće morati pribjeći toj drugoj i vremenski mnogo zahtjevnijoj fazi.

- Jaki vjetrovi i pješčana oluja nisu glavni uzrok nesreće. Mogao ju je izazvati tehnički kvar ili ljudski faktor, ali pravi razlog još nije utvrđen, kazao je general-pukovnik Ossama Rabei. 

Kanalom dnevno plovi 50-ak brodova, pa ih već sada više od 360 čeka na obje strane. Oko 12 posto svjetske trgovine obavlja se kroz Sueski kanal, a nastavi li se blokada, mogli bi se poremetiti opskrbni lanci. Dugačak 193 kilometra, ovaj kanal skraćuje plovni put od Europe prema Aziji za 7 000 kilometara. Ali neki su brodari izgubili strpljenje i svoje brodove preusmjerili zaobilaznim putom, oko Rta dobre nade, kao nekada, na putovanje dugačko 15 dana.

video thumb

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!