Najmanje pet sati od Slavonije do Zagreba

Osvrt na stanje u Osječko-baranjskoj županiji, ali i projekt "Slavonija" dala je tamošnja oporba. Posebno upozoravaju na prometnu izoliranost i nedovoljno ulaganja u željezničku infrastrukturu.

U županijskoj organizaciji SDP-a naglašavaju kako je Slavonija prometno izolirana te da vlakom i autobusom do Zagreba treba 5 sati. Kritizirali su i loše poslovne rezultate Zračne luke Osijek. Tvrde kako je projekt "Slavonija" samo, kako kažu, mrtvo slovo na papiru. Posebno su nezadovoljni najavama o ukidanju ponoćnog vlaka iz Osijeka za Zagreb i nedostatkom ulaganja u željeznički promet, zbog čega su, kažu u SDP-u, vlakovi brže vozili u Austro-Ugarskoj nego u modernoj Hrvatskoj.





- Time dolazimo do toga da se naša ionako već demografski, gospodarski i socijalno uništena regija na kraju i prometno izolira, što je apsolutni recept za katastrofu. Na kraju i oni koji žele otići iz Slavonije neće imati kako, poručio je predsjednik ŽO SDP-a Osječko-baranjske županije Domagoj Hajduković.

Na problem sa željezničkim prijevozom koji imaju Slavonci i Baranjci, ali i putnici iz susjednih županija, upozorio je u Osijeku i Domovinski pokret. Ističu da je Osijek nekada imao više izravnih linija za Zagreb, danas samo tri. No, kako kažu, sve su s presjedanjem. Uz to, smatraju nedopustivim i najavljeno ukidanje noćnoga vlaka za Zagreb. To će građanima uvelike poskupiti put jer će onamo morati ići osobnim prijevozom ili pak noćiti.





- Nema nijednog niskopodnog vlaka prema Osijeku. U drugim dijelovima Hrvatske ima. U razvojnim strategijama nema željeznica ovdje u Slavoniji i Baranji. I dok vlakovi u Europi jure 300 na sat, ovdje od Osijeka do Koške vozi 60 km na sat. Na pojedinim dijelovima slavonskih pruga voze čak i 20 km na sat. Znači, Slavonci imaju dilemu hoće li ići pješice ili vlakom, izjavila je Vesna Vučemilović iz Domovinskog pokreta.