15:43 / 25.12.2021.

Autor: Željko Raić/Agenda/HRT

Blagdani u Grčkoj, broj rezervacija raste, a zaraženih pada

-

-

Foto: Shutterstock / Georgios Kristotakis

Pretpandemijska 2019. bila je rekordna za grčki turizam. Zabilježeno je čak 30 milijuna turista. Nakon katastrofalnog pada prošle godine, Grci vjeruju da imaju razloga za optimizam.

Grčka je oduvijek sinonim za turizam. Svoje bogatstvo prirodnih ljepota, mora, vina, maslinovog ulja i naravno dobre hrane, Grci su uvijek znali dobro unovčiti, i na tome graditi dobar život. Koji se eto promijenio u posljednjih desetak godina.

Prvo gospodarsko-bankarski krah, pa migrantska kriza, i onda kada je opet krenulo nabolje - pandemija. Mnogo su grčki turistički djelatnici očekivali od ove turističke godine, no statistika je neumoljiva. Od onih rekordnih pretpandemijskih godina Grčka je ove ostvarila samo malo više od 50 posto rezultata.

- Mislim da je stanje zbog pandemije u posljednje vrijeme vrlo problematično za turističku djelatnost i za to tržište. U Grčkoj su sve regije jednako pogođene, pa tako i grad Solun, jer nema previše izravnih zračnih linija i veza s drugim gradovima u inozemstvu pa i to pridonosi smanjenju turističkog prometa. Kad je riječ o putovanjima, mislim da su ljudi ponajprije suzdržani zbog već postojećih mjera ili pak onih koje se najavljuju, kaže vlasnica hotela Stella Christaki.

Nacionalna heroina i čelnica turističke organizacije

No grad Solun, odnosno Periferija Središnja Makedonija, ipak bilježi bolje rezultate nego ostatak zemlje. Ovo je osoba koja je za to zaslužna. Nacionalna heroina, prva žena osvajačica olimpijske medalje za Grčku, svoj sportski žar prenijela je i na turistički teren. Uvijek puna optimizma.

- Situacija nije bila baš sjajna. Pandemija je svakako utjecala na sve, prije svega na psihičko stanje ljudi. Usprkos tomu, Vlada je uspjela na vrijeme poduzeti mjere, čak i za COVID potvrde, koje su postale prihvaćene općenito i u cijeloj Europi. Ta tzv. zelena potrvrda pomogla je i omogućila, kao i mogućnost testiranja, pristup zemljama poput naše, gdje je sunca u izobilju, osobito ljeti. Prema riječima brojnih vlasnika hotela, ova godina nije izgubljena, kaže Voula Patoulidou, predsjednica Turističke organizacije Soluna.


Je li čaša poluprazna ili polupuna?

Grčka vlada ulaže mnogo novca u svoje turističke djelatnike. Svi oni koji nisu radili tijekom pandemije redovito su od vlade dobivali naknadu. Jer svima je ovdje jasno kako se od turizma živi i stvara bolju budućnost, jer njegov udio u bruto nacionalnom dohotku veći je od europskog prosjeka.

Skorašnji božićni i novogodišnji blagdani u Solunu očekuju se s velikim optimizmom i nadom. Turistički djelatnici imaju neko opravdanje za taj optimizam na temelju ljetne sezone koja je bila mnogo bolja nego prošlogodišnja, ali sve je to daleko od onih starih slavnih davnih dana u turističkoj Grčkoj. No u svakom slučaju, iako rezervacije postoje, i to brojne za hotele u Solunu, svi se ipak boje nekog novog vala i masovnog otkazivanja rezervacija.

Je li čaša poluprazna ili polupuna, ovisi o tome koga pitate. Restorani opet bilježe porast broja gostiju. Mnogi stranci sa sjevera kontinenta žele doživjeti drukčiji Božić, onaj na moru uz izvrsnu hranu i vino. Brojni restorani koji su bili zatvoreni tijekom godine, odnosno živjeli samo od dostave, opet dočekuju goste.

Optimističan je vlasnik restorana Polihronos Eleferium. Kaže da su imali puno problema tijekom pandemije, nisu imali reguliran broj stolova i stolica na terasama. Ti problemi i dalje postoje, međutim, dodaje - vlada im je puno pomogla novčano i povoljnim zajmovima.

Posljednje vijesti koje stižu iz Soluna doista su dobre. Broj novozaraženih pada, a broj rezervacija raste. Čini se da će grčki turistički djelatnici ipak doživjeti Božić kakav vole. S prepunim restoranima i hotelima, sa zadovoljnim gostima, i naravno - konkretnom zaradom.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!