Cijene na Jadranu – previsoke ili u skladu s konkurencijom?

01.07.2025.

Zadnja izmjena 08:00

Autor: I.Z./"U mreži Prvog"/Hrvatski radio/HRT

Turisti u Dubrovniku
Turisti u Dubrovniku
Foto: Grgo Jelavic / PIXSELL

Svake godine, prije početka ljetne turističke sezone, mnogo se piše i govori o cijenama na Jadranu. Njemački mediji upozoravaju na previsoke cijene na obali. Unatoč tomu, u lipnju imamo rast od 11 posto u dolascima i 15 posto u noćenjima u odnosu na lani. Jesu li cijene na Jadranu zaista previsoke ili samo pratimo trendove konkurencije?

Pende: Problem visokih cijena može utjecati na reputacije Hrvatske


Ravnatelj Uprave za razvoj poduzetništva, investicije i konkurentnost turističkoga gospodarstva pri Ministarstvu turizma i sporta Robert Pende rekao je u emisiji Hrvatskog radija "U mreži Prvog" kako je problem cjenovne politike opći problem, koji nije vezan samo za turizam, ali znatno utječe na konkurentnost Hrvatske.

- Mi kao ministarstvo smo svjesni toga i u javnim nastupima nastojimo apelirati na one koje formiraju te cijene, poručio je.

Dodao je da problem visokih cijena može utjecati na reputacije Hrvatske kao skupu destinaciju.

Pende je kazao kako vjeruje da je Hrvatska prepoznata te da na tržištu još nudi vrijednost za novac.

- Turizam je industrija doživljaja, naglasio je. 

Jurčić: Turisti su opušteniji, pa i tolerantniji prema cijenama


Mogu li turisti u Albaniji, Crnoj Gori, Grčkoj za isti novac dobiti puno bolji ugođaj, nego u Hrvatskoj? Činjenica je da smo mi autodestinacija, da smo sigurni i poznati, presuđuje li to u našu korist?

Ekonomski stručnjak profesor Ljubo Jurčić kazao je da Hrvatska ima dosta sigurne turiste, odnosno europsku naviku.

Turisti iz Njemačke, Austrije, dijelom Italije, Češke i Poljske dolaze u Hrvatsku.

Istaknuo je da su ljudi u turizmi malo opušteniji.

- Koliko god mi cjepidlačili i gledali na cijene, one jesu različite kada uspoređujemo s destinacijama Rima i Firence. Cijene u Rimu i Firenci u centru su malo skuplje, ali čim se maknete iz centra, primjerice, kava je jeftinija nego u Zagrebu, dodao je.

Naglasio je da su ljudi - kada posjećuju neku destinaciju - malo tolerantniji što se tiče cijena. 

 Župan Rusković: Voditi politiku na bazi cijena je potpuno pogrešno


Bivša ministrica turizma Pave Župan Rusković istaknula je da je ona uvijek bila protiv snižavanja cijena, jer je Hrvatska relativno mala destinacija.

- Nama voditi politiku na bazi cijena je, po meni, potpuno pogrešno. Hrvatska ima premali kapacitet u pojedinim županijama smještaja s pet ili četiri zvjezdice. Prevelike su priče da smo skupi i vrši se pritisak na poduzetnike da se cijene smanje, a mislim da je to pogrešno, dodala je.

Prema postocima dolazaka, ljudi dolaze, Hrvatska je prihvaćena turistička destinacija.

- Na nama je kakve goste hoćemo i kakav turizam želimo. Po ovome sada ispada da želimo masovni turizam, što više gostiju, a što manje cijene. Ja bih išla na drugo, manje gostiju, ali veće cijene. Nije problem ako iza cijene stoji kvaliteta. Problem je kod nas, svaka čast iznimkama, da cijene ne prate kvalitetu, poručila je.  

Pola milijuna na Hipodromu; što koncert Thompsona znači za turizam Hrvatske?


Samo more i smještaj više nisu jedine važne stavke u ponudi Hrvatske — kulturno-zabavni sadržaji sve više privlače turiste. Pred nama je dugo očekivani koncert Marka Perkovića Thompsona na zagrebačkom Hipodromu, koji će se održati u subotu.

Pitanje koje se nameće jest -što će taj koncert značiti za hrvatski turizam?

Pende je naglasio da koncert predstavlja važan događaj u turističkoj industriji, jer je to prije svega velik izazov za Hrvatsku.

Planira doći ili će doći pola milijuna ljudi na jedno mjesto, a Zagreb je možda najadekvatnija lokacija za takav događaj.

– Vjerujem da koncert prvenstveno ide prema domaćim turistima, jer je teško očekivati dolazak velikog broja stranih turista. Ipak, uspješna organizacija može biti dobra promocija Hrvatske kao destinacije koja može organizirati velike događaje, poručio je.

Kako će ovakav koncert utjecati na lokalnu ekonomiju — hotele, restorane, taksije?

Profesor Ljubo Jurčić istaknuo je da Zagreb ima oko 2,5 milijuna noćenja godišnje i oko 30 tisuća kreveta.

– Ukoliko su ti kapaciteti inače prazni, koncert će napraviti značajnu prometnu špicu i povećati popunjenost, dodao je.

S obzirom na rekordnu prodaju ulaznica, koncert je izazvao velik interes ne samo u Hrvatskoj nego i šire.

To dodatno povećava vidljivost Hrvatske kao destinacije.

Župan Rusković osvrnula se na medijske najave i komunikaciju prema turistima. 

– Jučer sam imala dojam slušajući vijesti i izjavu ministra koji je savjetovao turistima da se koriste drugim putevima prema obali, kako se zapravo sugerira turistima da ne dolaze ovaj tjedan, da je najbolje izbjeći gužve, rekla je. 

Cijelu emisiju pogledajte u nastavku: 

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!