Glavina: Nužno uskladiti cijene i kvalitetu, trendovi se mijenjaju

21.11.2025.

20:24

Autor: M.R./Dnevnik/HRT

U Dubrovniku su danas završeni Dani Hrvatskog turizma, a također je održana sjednica Vijeća za upravljanje razvojem turizma. Gost središnjeg Dnevnika HRT-a bio je ministar turizma i sporta Tonči Glavina, a govorio je o promjeni trendova u turizmu te o nužnosti usklađivanja cijena sa kvalitetom turističke ponude.

Hrvatska će od iduće godine sa Grčkom i Italijom, te uz suradnju organizacije UN Tourism, zajednički promovirati sve tri zemlje na daleka tržišta, poglavito ona Amerike i Azije. Ministar turizma i sporta Tonči Glavina pojasnio je kako to da su međusobni konkurenti na Mediteranu odlučili raditi skupa kada je riječ o marketingu upućenom na druge kontinente.

- Iako su konkretno i Grčka i Italija nama najdirektniji mogući konkurenti, ali mi smo i konkurenti i partneri. Jer vjerujem da danas pokazujemo upravo liderstvo sa partnerstvom. Pokrenuli smo tu inicijativu upravo zbog toga da se prilagodimo trendovima koji nam dolaze, a isto tako da uvažimo činjenicu da Europa kao jedna od najsnažnijih turističkih destinacija u svijetu, također možda raste u nekakvim stopama ili održava nekakav turistički promet u odnosu na recimo ili Aziju ili Ameriku ili Bliski Istok, rekao je.

- Upravo je nama prilika da vežući se za snažne, jake turističke destinacije, na dalekim tržištima predstavljamo sebe zajedno. Da na određeni način stvorimo odnos i sinergiju ulaganja u marketing koji su nam potrebni. Jučer su nam došle drage kolege, glavna tajnica Svjetske turističke organizacije, ministrica turizma Italije i ministrica turizma Grčke, te dale snažnu potporu i podršku. Nastavljamo raditi zajedničke projekte kojima poboljšavamo poziciju Europe, a naravno samim time i Hrvatske. Dakle, Hrvatska je ovdje predvodnik kao što je Hrvatska predvodnik u održivosti i time se možemo ponositi, poručio je.

Turizam koji poštuje održive prakse


Jedan od najvažnijih stupova održivosti je čovjek i lokalno stanovništvo, a snažne reformske mjere koje se provode zadnjih godinu dana su uistinu postigle rezultate, smatra Glavina.

- Jedan od naših najvećih izazova je bila nekonkurentna struktura smještajnih kapaciteta na način da smo imali jako velik broj kapaciteta koji su jednim velikim dijelom stajali prazni. Htjeli smo napraviti jedan iskorak da to poboljšavamo, ali istodobno da stvorimo preduvjete da naši građani mogu ostati živjeti u svojim gradovima, da mogu osigurati priuštivo stanovanje, rekao je.

Ove godine je prvi put manji broj kreveta u kratkoročnom najmu, a službeni podaci Hrvatske porezne uprave kažu da preko 3350 poreznih obveznika ove godine je djelomično ili potpuno prešlo iz kratkoročnog najma u dugoročni najam, naglasio je ministar turizma.

- I broj ugovora za dugoročni najam naših sugrađana je rastao u ovih 9 mjeseci 11%. Dakle, pokazujemo snažno velike iskorake, cilj nam je osigurati bolji život našeg stanovništva, a na nama je u turizmu odgovornost da se potrudimo da to uistinu tako i bude. Da sami sebe, uvjetno rečeno, ograničavamo i poboljšavamo, nadodao je.

'Pitanje cijena je tema broj 1'


Jedan od glavnih problema hrvatskog turizma je potreba da se uskladi cijena sa kvalitetom ponude pri čemu je potrebno ulagati u dodatan razvoj kvalitete ili naprosto spustiti cijenu.

- Poruka je vrlo jasna za sljedeće turističke godine. Hrvatska mora podignuti cjenovnu konkurentnost, a to konkretno znači da svi oni koji planiraju zadržati ove cijene koje imaju, da moraju podignuti i razinu kvalitete ili ulaganja u ljude, u imovinu, ili je potrebno napraviti korekcije cijena. Trendovi koji se događaju i vide u svijetu su takvi da sve manje ljudi želi putovati u glavnom dijelu turističke godine između ostalog i radi cijena. Također, trendovi u Europi za sljedeću godinu su takvi da se smanjuju budžeti za putovanje, da ljudi biraju manji broj putovanja tijekom godine i isto tako da traže manje razvijena turistička područja, odnosno da manje iskazuju interes odlaska u destinacije koje su vrlo popularne, poručio je.

- Najbolji mogući način na koji možemo odgovoriti je cjenovna konkurentnost, dakle bolje i kvalitetnije cijene, jer ukoliko to ne napravimo, nisam siguran da ćemo moći ponoviti ove rezultate koje imamo ove godine. Dakle, to je tema broj 1, zaključio je.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!