07:07 / 13.02.2021.

Autor: Mladen Sirovica/Dnevnik/B.A./HRT

Kako se Ini dogodio početnički propust

Ina

Ina

Foto: Dnevnik / HRT

Što se krije iza loše napisane ponude koju je Ina predala za dodjelu koncesije na pomorskom dobru u luci Urinj, a zbog koje joj je Vlada tu koncesiju uskratila? Mnogi su se zapitali je li riječ o još jednom manevru mađarske strane kako bi se ponovno odgodila modernizacija riječke rafinerije za koju je ta koncesija preduvjet. U Ini tvrde da nema nikakve pozadine i da će na novom natječaju zadovoljiti sve uvjete.

Kako je moguće da jedna od vodećih hrvatskih tvrtki, koja je sudjelovala na stotinama međunarodnih natječaja, preda dokumentaciju bez navedenog sadržaja, bez označenih stranica, s neodgovarajućom studijom gospodarske opravdanosti? 

- Sramotno je da mi uopće o tome razgovaramo i zaista očekujemo da se menadžment počne odgovorno ponašati i da im ovo zapravo bude jedno ozbiljno upozorenje, rekla je Jasna Pipunić, predsjednica Sindikata naftnog gospodarstva i članica NO-a Ine.

Stručnjaci smatraju da se to nije dogodilo slučajno.

- Ja ne vjerujem da je Ina spala na to da u okviru Ine nema dovoljno stručnih ljudi koji mogu pripremiti takvu dokumentaciju, a u krajnjoj liniji, ako je to i bilo tako, onda to mora rezultirati nizom otkaza, pa čak i ostavkom generalnog direktora, kaže naftni stručnjak Davor Štern.

U Ini nastoje tu epizodu, koja se za takvu kompaniju može nazvati reputacijskom katastrofom, ostaviti iza sebe i gledati naprijed.

- Primjedbe smo uvažili i sad na novom natječaju koji je u tijeku idući tjedan predajemo dokumentaciju, koja će biti u potpunosti u skladu s natječajnim uvjetima, rekao je operativni direktor sektora Rafinerije i marketing u Ini Stjepan Nikolić.

U Ministarstvu gospodarstva kažu da je koncesija na pomorskom dobru nužna za izdavanje građevinske dozvole i radove na modernizaciji Rafinerije Rijeka.

- Koji po planu trebaju krenuti sredinom ove godine. Dakle, dotad se svi ti dokumenti, uz naravno pravovaljanu ponudu Ine, mogu pribaviti i radovi mogu početi, kaže ravnateljica Uprave za energetiku Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja Kristina Čelić.

Dodatnu skepsu vezano za budućnost riječke rafinerije izazvala je obustava prerade koja će, umjesto predviđena dva, trajati četiri mjeseca. U Ini kažu - to je zbog niske cijene nafte i visoke cijene energenata.

- I 20 posto je manja potražnja u odnosu na vrijeme prije pandemije. Kad rafinerija radi, ona jednostavno ne pokriva troškove prerade i zbog toga je jeftinije i ekonomski opravdanije uvoziti tijekom tog razdoblja, kaže Nikolić.

- Obustave rada u rafinerijama su uobičajene, svake godine se svaka rafinerija zaustavlja na 30-40 dana. Međutim, za zaustavljanje na četiri mjeseca nisam nikad čuo, kaže Štern.

Modernizirano postrojenje, koje bi jamčilo održivost riječke rafinerije, trebalo bi biti u punoj funkciji do kraja 2023. Do tada je pred Inom dosta posla, a ovakvi propusti više se ne bi smjeli događati.

Obustave rada u rafinerijama su uobičajene, svake godine se svaka rafinerija zaustavlja na 30-40 dana. Međutim, za zaustavljanje na četiri mjeseca nisam nikad čuo

Davor Štern

U Ministarstvu gospodarstva kažu da je koncesija na pomorskom dobru nužna za izdavanje građevinske dozvole i radove na modernizaciji Rafinerije Rijeka.


- Koji po planu trebaju krenuti sredinom ove godine. Dakle, dotad se svi ti dokumenti, uz naravno pravovaljanu ponudu Ine, mogu pribaviti i radovi mogu početi, kaže ravnateljica Uprave za energetiku Ministarstva gospodarstva i održivog razvojaKristina Čelić.


Dodatnu skepsu vezano za budućnost riječke rafinerije izazvala je obustava prerade koja će, umjesto predviđena dva, trajati četiri mjeseca. U Ini kažu - to je zbog niske cijene nafte i visoke cijene energenata.


- I 20 posto je manja potražnja u odnosu na vrijeme prije pandemije. Kad rafinerija radi, ona jednostavno ne pokriva troškove prerade i zbog toga je jeftinije i ekonomski opravdanije uvoziti tijekom tog razdoblja, kaže Nikolić.


- Obustave rada u rafinerijama su uobičajene, svake godine se svaka rafinerija zaustavlja na 30-40 dana. Međutim, za zaustavljanje na četiri mjeseca nisam nikad čuo, kaže Štern.


Modernizirano postrojenje, koje bi jamčilo održivost riječke rafinerije, trebalo bi biti u punoj funkciji do kraja 2023. Do tada je pred Inom dosta posla, a ovakvi propusti više se ne bi smjeli događati.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!