Rafinerija nafte u Rijeci
Foto: Marko Prpic / PIXSELL
INA nastavlja s modernizacijom riječke rafinerije. Ističu da su remont i zastoj u preradi nafte, koji su trajali oko pola godine, bili nužni kako bi se rad rafinerije prilagodio novom postrojenju. Uskoro se očekuje i završetak radova na pogonu za obradu teških ostataka u koje je uloženo 630 milijuna eura. Tim povodom Rafineriju su posjetili ministar gospodarstva i održivog razvoja Davor Filipović i predsjednik Uprave Ine Peter Ratatić.
- Ovo ukupno ulaganje Ine u iznosu većem od 630 milijuna eura je jamac budućnosti rada riječke rafinerije, a i nije to samo pitanje poslovanja, nego je to pitanje i energetske sigurnosti Hrvatske, istaknuo je ministar Davor Filipović.
Predsjednik Uprave Ine Peter Ratatics najavio je da će se povećati kapacitet unosa nafte u rafineriju te da će se "značajno poboljšati struktura prinosa i proizvodnja dizela". Na taj će način, dodao je - moći zadovoljiti sve potrebe hrvatskog tržišta, ali i regionalna.
- Postrojenje za obradu teških ostataka radimo da bi rafinerija bila profitabilnija. Mi ćemo imati otprilike 13 posto visokovrijednih proizvoda, koje ćemo moći plasirati na tržište, a i time će Hrvatska imati puno sigurniju opskrbu, poručila je direktorica nadogradnje Rafinerije Rijeka Vedrana Janjić.
Ratatics je istaknuo je da je završetak "brownfield" faze jedan od najvažnijih koraka u projektu nadogradnje rafinerije, kojim se ona modernizira i povećava joj se kapacitet proizvodnje goriva. Ujedno, omogućava se povećana proizvodnja dizela za podmirenje cjelokupnih potreba Hrvatske, kao i zemalja regije te smanjuje potreba za uvozom i osigurava sigurnost opskrbe, dodao je.
Ratatics je najavio dovršetak projekta nadogradnje Rafinerije nafte Rijeka sredinom sljedeće godine.
- Svi daljnji radovi na projektu moći će se odvijati istodobno s radom rafinerije. Sljedeća planirana obustava rafinerije očekuje se početkom 2024. godine, zbog redovitog remonta. U sklopu tog gotovo tromjesečnog zastoja obavit će se uobičajeni radovi održavanja te provesti projekti energetske učinkovitosti i zamjena katalizatora. U sljedećem razdoblju nastavljaju se radovi na novom postrojenju za obradu teških ostataka, navode iz Ine.
Do sredine iduće godine bit će dovršena i nova luka te silos za koks, ali daljnji radovi neće utjecati na rad rafinerije.
Ministar Filipović potvrdio je da 70 posto radova u sklopu projekta nadogradnje rafinerije obavljaju hrvatske tvrtke.
- Osim Hrvatske, nakon dovršetka radova, gorivom će se moći opskrbljivati i tržišta BiH, Slovenije, te dijelom Crne Gore i Italije, rekao je.
- Pokrenuli smo narudžbu nove opreme za crpljenje ugljikovodika kako bismo spriječili da ugljikovodici završe u moru i u planu je potencijalno gradnja trajne brane kako bismo zapravo apsolutno spriječili širenje ugljikovodika u moru, kazala je direktorica zaštite zdravlja i sigurnosti okoliša u INA-i Una Radulović Zekić.
Modernizacija riječke rafinerije trenutačno je jedan od najvećih industrijskih projekata, a u planu su i ulaganja u proizvodnju obnovljivog vodika i solarnu elektranu.
Podsjetimo, Rafinerija je prekinula rad sredinom studenog zbog gradnje pogona za obradu teških ostataka nafte, u sklopu 530 milijuna eura vrijednog projekta modernizacije INA-e.
Nakon tog zastoja do kraja godine više nisu planirani prekidi rada, a kraći zastoj zbog redovitog remonta najavljen je za početak iduće godine.
To je bilo planirano zbog potrebe za nadogradnjom i povećanjem kapaciteta procesnih jedinica SRU – Jedinice za rekuperaciju sumpora i HCU – Hidrokrekinga, kako bi se one uskladile s novim postrojenjem za obradu teških ostataka.
Na postrojenju Hidrokrekinga je ugrađena nova Stripper Product kolona visoka 38 metara i teška više od 110 tona, a izvedeno je i više od 180 priključaka novog postrojenja na staro.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!