Gužvama u Zagrebu pridonosi i sve veći broj taksija

03.01.2025.

19:52

Autor: Marisabel Majić/B. A./Dnevnik/HRT

Sve većim, ponekad nepodnošljivim gužvama na zagrebačkim prometnicama, osim sve većeg broja registriranih automobila, pridonosi i sve veći broj taksija. Trenutno ih je u Zagrebu više od 3000, a samo u posljednjih godinu dana dozvolu je dobilo gotovo njih tisuću...

Gospodin Dražen vozi taksi već 6 godina. Kaže, odredbe o tome tko može biti taksist trebalo bi postrožiti jer ih je na cesti previše.


- Trebali bi biti stroži uvjeti, pogotovo za strane radnike, ne znaju grad, ni jezik, i vozačka dozvola koja nema veze s EU-om. Gubimo poslove jer nama ruše cijene, kaže Dražen.


Prema podacima iz grada, Zagrebom vozi 3491 taksi, a samo u godinu dana izdano je novih 726 licencija. 2018. donesen je novi zakon o prijevozu u cestovnom prometu prema kojem svaka tvrtka koja se bavi taksi-prijevozom ulazi na tržište i time je omogućeno lakše dobivanje dozvola nego što je to bilo prije.


- Prije se polagao ispit poznavanja grada i to je bila kompliciranija procedura, također je trebalo obaviti i liječnički ispit i donijeti potvrdu o nekažnjavanju. To je nekakva promjena od prije, danas je puno oslobođenije i slobodnije i ima manje procedura za dobivanje licencije, kaže Marko Velzek iz gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost.


Porast broja taksija osjeća se i u prometu. Iako oni mogu voziti onuda kuda prolazi i tramvaj, prometni stručnjak naglašava da je najveći problem, zbog kojeg se stvaraju gužve, to što oni smiju stati bilo gdje kako bi ukrcali i iskrcali putnike.


- Mjesta gdje se taksi zaustavlja svakako ne bi smjelo biti bilo gdje i upaliti sva 4 pokazivača smjera i na takav način se zaustavljati. Postoji mogućnost aplikacije gdje bi se mogle odrediti pick up i drop off zone gdje bi se putnici usmjeravali na mjesta gdje bi preuzimali i izlazili iz taksija, a ne da to bude bilo gdje, kaže Marko Ševrović sa Zavoda za prometno planiranje, Fakultet prometnih znanosti.


Jedan od problema je i to što grad ne može utjecati na to koliko se licencija izdaje.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Od istog autora